نسخه چاپی

۹۳ درصد كارگران امنیت شغلی ندارند

رئیس كانون عالی شوراهای اسلامی كار كشور گفت: امروز 93 درصد از مشاغل ما به صورت نیروی كار موقت است یعنی 93 درصد كارگران ما امنیت شغلی ندارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، اولیا علی‌بیگی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی قوانین کار در کشورها اظهار کرد: پیامبر در سخنان خود دو نعمت را بسیار بزرگ دانسته‌اند که نبود آنها باعث بروز مشکلات زیادی است، یکی از این نعمت‌ها امنیت و دیگری سلامتی است.

وی افزود: اگر به آموزه‌های اسلام نگاهی داشته باشیم به طور قطع به صیانت از نیروی کار بیش از پیش توجه خواهیم کرد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بیان کرد: اسلام کار را نوعی جهاد و کارگر را مجاهد می‌داند، پس این مطلب به خوبی اهمیت موضوع کار را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: امروز 93 درصد از مشاغل ما به صورت نیروی کار موقت است یعنی 93 درصد کارگران ما امنیت شغلی ندارند، این در حالی است که اگر به دنبال ارتقای بهره‌وری هستیم باید تلاش کنیم کارگران دلبسته محیط کار شوند و لازمه آن ایجاد احساس امنیت و آرامش در محیط کار است.

علی‌بیگی ادامه داد: امروز یکی از موضوعاتی که کارگران را در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی قرار داده موضوع امنیت شغلی است، امنیتی که پیامبر بزرگوار اسلام آن را از نعمت‌های بزرگ برمی‌شمارند.

وی تاکید کرد: کارگر و کارفرما باید هم‌سنگر بوده و با هم متحد و یک دل باشند، از طرفی آموزش‌های بیشتری به کارگران و کارفرمایان باید ارائه شود تا مشکلات برطرف شود.

۱۳۹۴/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...