نسخه چاپی

دلیل اصلی مرگ هادی نوروزی از زبان پزشك سابق پرسپولیس

روانشناس سابق پرسپولیس گفت: «نوروزی از افرادی بود كه كمالگرا هستند معمولا وقتی شرایط مطابق میلشان پیش نرود میزان استرس درونی‌شان بالا می‌رود.»

به گزارش نما به نقل از همشهری، دکتر مهدی خانبان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران که دوست علی کریمی هم هست، اعلام کرد: «استرس هادی نوروزی از همان ابتدا بالا بوده و مطمئنا در این فصل با توجه به مسئولیت کاپیتانی، این شرایط برای او سخت تر شده و باید اقدامات پیشگیرانه تری در این ارتباط لحاظ می‌شده است.»



خانبان که در مقاطعی با توجه به شرایط بحرانی روحی و روانی پرسپولیس از سوی مدیران این تیم برای مشاوره به تیم اضافه می شد، شرایط روحی و روانی هادی نوروزی را که در 30 سالگی به دلیل ایست قلبی در خواب درگذشته را تشریح می‌کند: «سرپرست‌ها از ما وضعیت آمادگی روانی بازیکنان را می‌خواستند. مشکلی اگر وجود داشت به سرپرست ها گزارش می‌دادم. به طور مثال مصطفی دنیزلی خیلی پیگیر این مسائل بود.»



وی افزود: «هادی نوروزی را می‌توان از نظر روانی جزو تیپ B دانست. آدم‌هایی که به ظاهر آدم‌های آرامی هستند. اما خونسرد هستند و مشکلات را درون خودشان می‌ریزند و نمای ظاهری و بیرونی ندارند. معمولا این‌ها "های ریسک" هستند و خطر ریسک بالای سلامتی دارند. یک سری فاکتورهایی وجود دارد که کنار هم قرار گرفتن آن‌ها، خطر بالایی برای سلامتی دارد و سلامت فرد مورد تهدید قرار می‌گیرد. این فاکتورها را می‌توان استرس، فشارهای روانی، فشارهای بیرونی (اجتماعی) و ... نام برد.»



خانبان در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «حالا هادی نوروزی دقیقا همین وضع را داشت. او فردی بود که از نظر روانی، انسانی خود دار، منضبط و کمالگرا بود. افرادی که کمالگرا هستند معمولا وقتی شرایط مطابق میلشان پیش نرود میزان استرس درونی‌شان بالا می‌رود. اوج این شرایط برای هادی، شرایط بعد از با سایپا بود. مسائل مربوط به شکست، مشکلات مالی، مشکلات مدیریتی و فشار هواداران کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و این سرمایه ملی ما از دست می‌رود.»

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...