نسخه چاپی

جزئیاتی از تأسیس بانك دكوری توسط «ب.ز»

معاون دادستان تهران در دادگاه گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، فهمیدیم كه بانك اف آی آی بی یك بانك دكوری بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، در ادامه سومین جلسه رسیدگی به پرونده ب-ز ، معاون دادستان در قرائت کیفرخواست گفت: در تحقیقاتی که از متهم به عمل آمد وی ابتدا مالکیت خود بر بانک اف آی آی بی را منکر شد اما بعد از اینکه نتیجه تحقیقات را به او نشان دادیم بالاخره پذیرفت که مالک این بانک در مالزی بوده است.

این متهم می گفت بانک اف آی آی بی اعتبار داشته و اسناد مالی و ترازنامه های دقیق و مرتبی دارد و کارمندان آن رسماً فعالیت می کنند اما بعد از تحقیقات انجام شده مشخص شد این بانک هیچ اسناد بانکی و صورتحساب معتبری نداشته و اصلا مشتری وجود ندارد و سطح فعالیت این بانک محدود بوده و حتی در کوالالامپور این بانک را نمی شناسند.

نجفی گفت: تمام اقدامات این بانک در تهران با یک سیستم ریموت توسط متهم انجام می شده و دو متهم دیگر پرونده هم مشارکت داشتند.

معاون دادستان گفت: ۱۱ فقره اعتبار اسنادی، حسابهایی که برای شرکت HK باز شده بود و حواله هایی که برای بانک «م» و تامین اجتماعی و شرکت «ب» ایجاد شده بود همه کذب و صوری بوده است. حتی فردی که در پرونده وجود دارد و حسابها به نام این فرد جابجا می شده و ۸ میلیارد یورو واریزی داشته است، فردی مجهول و بی هویت است.

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...