نسخه چاپی

نحوه خرید 138 شركت تأمین اجتماعی توسط «ب.ز»

عکس خبري - نحوه خريد 138 شرکت تأمين اجتماعي توسط «ب.ز»

معاون دادستان تهران در ادامه كیفرخواست به موضوع خرید 138 شركت تأمین اجتماعی از سوی بابك زنجانی و مبالغ رد و بدل شده در این خصوص اشاره كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نجفی در ادامه قرائت کیفرخواست متهمان پرونده نفتی گفت: بابک زنجانی تمامی عملیات بانکی متقلبانه و فسادانگیز خود را به اعتبار وام ارزی 15 میلیارد یورویی از شرکت آیوان مستند کرده بود در حالی که در تحقیقات خلاف این ادعا ثابت شد.

وی توضیح داد: با استعلام بازپرسی از بانک مرکزی مشخص شد که اولاً شرکت سوئیفت شرکتی به‌نام آیوان در زیرمجموعه خود ندارد و شرکت سوئیفت و شرکت مجعول آیوان در امر اعطای تسهیلات به مشتریان فعالیت نمی‌کند. بابک زنجانی در طول تحقیقات به منابع ارزی خود در شرکت آیوان اشاره کرده است و پیرو این ادعا بازپرس از او می‌خواهد پرینت خود را ارائه کند، اما ازآن‌جا که بابک زنجانی در زنجان با عوامل خود ارتباط داشته از خواهرش ب‌.ز.، تقاضا می‌کند چند ردیف از عملیات بانکی را تغییر داده و پرینتش را ارائه دهد.

معاون دادستان تهران در ادامه به اقدامات متقلبانه بابک زنجانی در خصوص تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقت گزارشات بانک مرکزی یکی از مهمترین و بحث‌برانگیز‌ترین نقل و انتقال وجوه در حساب‌های بابک زنجانی مربوط به وجوه انتقال یافته به بانک مسکن جهت خریداری 138 شرکت تأمین اجتماعی در آذر 91 است.

وی ادامه داد: مستندات یافت‌شده حاکی از آن است که وجوه ارسال شده به بانک مسکن و مؤسسه ت.، حاصل جعل اسناد بوده است، این خلق پول کاذب در حالی صورت می‌گیرد که بابک زنجانی از یک سو در پی گسترش دسترسی‌های خود به منابع پولی کشور و از سوی دیگر گسترش فعالیت‌های خود در فروش نفت بوده است.

نجفی ادامه داد: طبق اظهارات خانم م.م. از کارمندان بابک زنجانی در شرکت هولدینگ سورینت کیش، این پیام‌ها طبق دستور بابک زنجانی در سیستم ایجاد شده بود و بانک پیامی صادر نکرده است.

وی اضافه کرد: براساس نامه مورخ 26 آذر سال 91 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره تأمین اجتماعی به س.م. دستور می‌دهد حساب‌های ارزی بانک رفاه نزد بانک مسکن طی نامه‌ای به س.م. اعلام شود و تفاهم‌نامه‌ای میان هولدینگ سورینت قشم و سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر خرید 138 شرکت از شرکت‌های تأمین اجتماعی منعقد می‌شود که سقف این تفاهم‌نامه مبلغ 4 میلیارد یورو بوده است.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: اکنون زمان آن فرا می‌رسد مبلغ به ین ژاپنی منتقل شود و در این هنگام یک پیام جعلی از بانک اف‌آی‌آی‌بی به بانک ارسال می‌شود. بانک اف‌آی‌آی‌بی 4 میلیارد یورو در قالب وام سه‌ساله به حساب بانک رفاه به‌نفع سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کند، جالب این است که پیام حواله و صورت‌حساب این مبلغ با دو تاریخ متفاوت در هولدینگ سورینت یافت شده است.

در حین قرائت کیفرخواست قاضی پرونده تنفس 15دقیقه‌ای اعلام کرد تا پس از آن ادامه کیفرخواست قرائت شود.

تاکنون از کیفرخواست 237صفحه‌ای 178 صفحه قرائت شده است.

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...