نسخه چاپی

تقویت ۷۰ واحدی شاخص كل بورس

نماگرهای بورس تهران امروز شاهد بازگشت دوباره به روند مثبت بودند بازاری كه انتظار داشت همزمان با انتشار نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور و افزایش دلگرمی‌ به وقوع اتفاق جدیدی در بازار با تقویت ارزش و حجم معاملات روزانه روبه‌رو شود.

به گزارش نما، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 13 مهرماه 94 با افزایش 69.9 واحدی به رقم 61 هزار و 234 واحد رسید.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به ۴۹ میلیارد تومان و ارزش روز بازار به ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 28 واحد رشد عدد 23 هزار و 987 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 167 واحد به رقم 67 هزار و 561 واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 83 واحدی عدد 42 هزار و 457 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با 40 واحد افت رقم 136 هزار و 173 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز این بازار بدون تغییر خاصی رقم 658 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 49 میلیارد و 876 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 311 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 21 هزار و 508 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت بندرعباس با 17 واحد، بانک پاسارگاد با 14 واحد و فولاد مبارکه با 11 واحد افزایش اصلی‌ترین نمادهای تأثیرگذار در برآورد شاخص کل بورس بودند.

در عین حال نماد معاملاتی 3 شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 10 واحد، همراه اول با 6 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 5 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

طی معاملات امروز ناظر بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، بیمه نوین و اوراق مشارکت شهرداری شیراز را جهت انجام معاملات بازگشایی کرد.

در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان باقران، بیمه ما، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی و حق تقدم خرید سهام سرمایه‌‌گذاری ملی ایران را متوقف کرد.

طی معاملات امروز گروه بانکداری،‌خودرویی و پالایشی‌ها اصلی‌ترین نمادهای معاملاتی قابل توجه بازار به ویژه در بازار اول بودند.

امروز همچنین معاملات کد به کد و بلوکی برخی حقوقی‌ها در نمادهای معاملاتی پیش‌رو بازار دنبال شد.

براین اساس در نماد معاملاتی بانک صادرات امروز 30 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 580 میلیون تومان از کد حقوقی به کد حقیقی واگذار شد.

در نماد معاملاتی معدنی و صنعتی چادرملو نیز 20 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد و 146 میلیون تومان از سوی حقوقی کد و به کد شد.

در بازار معاملات بلوکی نیز تولیدی پلاستیک شاهین با معامله کمتر از 6 میلیون سهمی این شرکت میان دو معامله‌گر حقیقی بود.

بازار سهام امروز در حالی با تحرک نوسان‌گیران برای شناسایی بازده قیمتی در کانال نزولی نماگرهای بورس روبه‌رو بود که انتظار می‌رفت با توجه به انتشار نامه 4 وزیر به رئیس جمهور در روز گذشته و عزم جدی وزارت اقتصاد برای تدوین بسته خروج از رکود و احتمال کاهش نرخ سود بانکی با تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه همراه شود، اما به نظر می‌رسد با توجه به اوضاع وخیم کسب و کار این موضوع آرزویی برباد رفته برای بازار سهام است.

۱۳۹۴/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...