نسخه چاپی

در سال جاری تا ۱.۵ میلیون مهاجر وارد آلمان خواهند شد

رسانه‌ها و مقامات آلمانی شمار مهاجرانی كه امسال به این كشور وارد خواهند شد را تا یك و نیم میلیون نفر برآورد كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مقامات آلمان انتظار دارند در سال 2015 تا یک و نیم میلیون مهاجر وارد این کشور شوند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، بنابر برآوردهای روزنامه ‌«بیلد»‌ در سه ماهه آخر سال جاری تا 920 هزار نفر وارد آلمان می‌شوند. به این ترتیب آلمان نباید منتظر باشد که تا زمستان شمار پناهجویان کاهش یابد. این در حالی است که آلمان خود را برای ورود 800 هزار تا یک میلیون پناهجو آماده کرده است.

«توماس دیمیتزیره» وزیر کشور آلمان هم در این مورد به روزنامه آلمانی «ولت» گفت که وی انتظار دارد در سال جاری 1.2 تا 1.5 میلیون پناهجو وارد آلمان می‌شوند. وی در عین حال تاکید کرده که دشوار است که در شرایط کنونی شمار دقیق این افراد برآورد شود.

این در حالی است که سیاستمداران محافظه‌کار آلمانی و از نزدیکان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستار محدودیت در پذیرش مهاجران شده‌اند.

بنابر گزارش شبکه خبری «دویچه‌وله» مرکل پیش از این به رادیو آلمانی گفته بود که با وجودی که مسئله مهاجران موضوع مهمی است اما کشورش می‌تواند وضعیت جدید با وجود مهاجران را مدیریت کند.

وی گفت که روند پناهندگی باید با سرعت بیشتری پیگیری شوند و مرزها باید بهتر حفاظت شوند علاوه بر همه اینها باید به مسایلی که باعث مهاجرت افراد می‌شوند هم رسیدگی شود و اطمینان‌خاطر به دست آید که همه مهاجران به شیوه‌ای درست در سراسر اروپا تقسیم می‌شوند.

صدراعظم آلمان گفت: « ایجاد حصار در مناطق مرزی اقدامی بی فایده است.چرا که پناهجویان راه دیگری را برای ورود به اروپا پیدا می‌کنند. من فکر نمی‌کنم که این حصارها کمکی برای حل این بحران باشند ما شاهد این وضعیت در مجارستان بوده‌ایم.»

مرکل در ادامه تاکید کرد که تغییری در قوانین مهاجرت آلمان ایجاد نخواهد شد و این کشور همچنان به قوانین کنوانسیون مهاجران ژنو مربوط به سال 1951 پایبند خواهد بود.

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...