نسخه چاپی

افتتاح نخستین موزه كفش كشور در تبریز

نخستین موزه كفش كشور امروز در تبریز افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز، امروز اولین موزه کفش کشور با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهردار تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، رئیس اتحادیه کفاشان و سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز افتتاح شد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: صنعت کفش در شهر تبریز قدمتی دیرینه دارد و کیفیت و زیبایی کفش چرم تبریز شهرتی جهانی دارد.

رضا خلیلی ادامه داد: در همین زمینه و برای معرفی ارزش و اهمیت کفش در سلامتی انسان اولین موزه کفش کشور در شهر اولین‌ها تبریز، همزمان با برگزاری جشن تبریز، شهر جهانی بافت فرش در موزه شهر و شهرداری توسط آقای نامور مطلق و شهردار تبریز افتتاح شد.

وی با اشاره به قدمت این مجموعه ارزشمند خاطرنشان کرد: اشیاء موجود در این موزه از انواع کفش‌های سنتی موجود در کشور جمع‌آوری شده است و در قسمتی دیگر از موزه تجهیزات و وسیله‌های ساخت کفش به نمایش گذاشته شده است و بخشی از آن به مجموعه شخصی خانم شعله خیابانی (نواده شیخ محمد خیابانی) اختصاص دارد.

وی همچنین گفت: در کل دنیا موزه اختصاصی کفش وجود دارد که شهر تبریز به دلیل داشتن قدمتی دیرینه در حوزه فرش پتانسیل داشتن یک موزه اختصاصی کفش را دارد.

وی ادامه داد: از موزه‌های تخصصی کفش جهان می‌توان به موزه باتا تورنتو، موزه رومنس فرانسه، موزه کلارک، موزه سرخپوستان ونکوور اشاره کرد.

خلیلی یادآور شد: این مجموعه ارزشمند از 200 جفت کفش متشکل شده است و از دوره‌های مختلف تاریخی و انواع کفش‌های اقوام همچون نمونه مشابه اولین کفش چرم در دنیا که 5500 سال قدمت دارد و از روستای «بیرق» در توابع تبریز به دست آمده است در این مجموعه وجود دارد و شهرداری تبریز قصد دارد با تجهیز این موزه یکی از موزه‌های مردم شناسی تاثیرگذار در کشور را در تبریز داشته باشد و امید می‌رود این موزه محل رفت و آمد محققان اقوام و مردم شناسی باشد.

۱۳۹۴/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...