نسخه چاپی

تمهیدات وزارت بهداشت جهت جلوگیری از شیوع وبا

معاون مركز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده جهت جلوگیری از شیوع وبا، گفت: به غیر از یك مورد ابتلاء به وبا طی دو هفته پیش در قم، مورد دیگری از این بیماری در كشور گزارش نشده است.

به گزارش نما، محمود نبوی در گفت‌وگو با فارس،‌ در رابطه با شیوع وبا، اظهار داشت: این بیماری در حال حاضر در عراق شیوع داشته و به دلیل سرد شدن هوا نگرانی زیادی در رابطه با این بیماری در کشور نداریم.

وی افزود: خوشبختانه به غیر از یک مورد ابتلا به وبا که دو هفته پیش در قم گزارش شد هیچ مورد جدیدی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: وزارت بهداشت با توجه به سفر زائران به شهرهای زیارتی عراق به ویژه در ایام محرم، تمهیدات لازم را در رابطه با جلوگیری از شیوع وبا پیش‌بینی کرده و ما این موضوع را کنترل می‌کنیم که مبادا وبا وارد کشور شود.

نبوی عنوان کرد: به تمامی زائران توصیه‌ می‌کنیم که از مصرف آب‌ و سیفیجاتی که نسبت به بهداشتی بودن آنها شک دارند، امتناع کرده و مراقب بهداشتی را به صورت کامل مورد توجه قرار دهند، همچنین در صورت مشاهده علائم اسهالی حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال 2012 طبق برنامه‌های انجام گرفته 104 واحد بهداشتی مرزی در مرزهای هوایی،‌ زمینی و دریایی فعال شده است، گفت: این واحدهای بهداشتی نیز موضوع وبا را در نظر گرفته و مسافرینی که نسبت به ابتلای آنها شک است،‌ خونشان را نمونه‌گیری کرده تا از این طریق ضمن شناسایی افراد آلوده به وبا از شیوع این بیماری در کشور جلوگیری شود.

۱۳۹۴/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...