نسخه چاپی

امدادگری جزو مشاغل سخت قرار گیرد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به درگذشت امدادگر همدانی این جمعیت در حین انجام ماموریت، تاكید كرد: نیاز است كه امدادگری جزو مشاغل سخت محسوب شود و عزیزان امدادگر كه در صحنه‌های عملیات جان خود را از دست می‌دهند یا دچار عارضه می‌شوند به عنوان شهید و جانباز محسوب شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر ناصر چرخساز گفت: وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر امداد و نجات در حوادث است.

وی ادامه داد: بر اساس بعد حادثه خیزی، تعداد شهرها، روستاها، راه‌های مواصلاتی و ... پایگاه‌های امدادی هلال احمر را ایجاد کرده‌ایم که بتوانیم پاسخگوی حوادث باشیم.

470 پایگاه امدادی ثابت در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر 470 پایگاه ثابت در نقاط مختلف کشور دارد که این تعداد با توجه به فصول مختلف سال و طرح‌های امدادی هلال احمر تا 1400 پایگاه افزایش پیدا می‌کند. در زمان‌هایی که حادثه‌ای رخ نداده، جمعیت هلال احمر با وزارت بهداشت و اورژانس در ارائه خدمات در جاده‌ها همکاری می‌کند.

امدادگری جزو مشاغل سخت محسوب شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به سختی‌های کار امدادگران و نجاتگران گفت: نیاز است که امدادگری جزو مشاغل سخت محسوب شود و عزیزان امدادگر که بعضا در حین حادثه و در صحنه‌های عملیات جان خود را از دست می‌دهند یا دچار عارضه می‌شوند به عنوان شهید و جانباز محسوب شوند.

چرخساز به درگذشت امدادگر و نجاتگر توانمند همدانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه، طرح جانباز و شهید خدمتی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی با موضوع بررسی امداد و اورژانس جاده‌ای سخن می‌گفت، ادامه داد: بر اساس اساسنامه؛ خدمات و کارکرد هلال احمر داوطلب محور است و 51هزار نجاتگری که دوره‌های تخصصی نجات و رهاسازی را گذرانده‌اند با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

حضور دو امدادگر ثابت در هر پایگاه امدادی تا دو ماه آینده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوالی که به مشکل کمبود نیروی امدادی در پایگاه‌ها اشاره داشت، گفت: حداقل دو نفر در هر پایگاه امدادی باید حضور و فعالیت داشته باشند که کمبود نیروها در پایگاه‌های امدادی تا دو ماه آینده با استخدام نیروهای داوطلب فعال پایگاه‌ها برطرف می‌شود.

۱۳۹۴/۷/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...