نسخه چاپی

نماینده دلواپس مجلس: پشت پرده ماجرای طرح برجام، جریانی را می بینم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اصلا مخالف طرح برجام نیستیم اگر این امر از طریق روال عادی آمده بود. اما ما پشت این قضیه جریانی می بینیم.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، روح الله حسینیان در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با بررسی طرح برجام در خارج از دستورکار نمایندگان اظهار کرد: گویی دست‌های پشت پرده می‌خواهد مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد و این عهدنامه به عنوان گلستان و ترکمانچای دوم در تاریخ خواهد ماند.
وی گفت: امروز در یک نقطه حساس تاریخی قرار گرفته‌ایم و اگر بدون دقت وارد بحث برجام شویم در برابر نسل‌های آینده پاسخی نداریم.
نماینده دلواپس مجلس با این پرسش که چرا وارد کاری شویم که از اصل خلاف قانون اساسی است، اظهار داشت: چرا در ورود به طرح اجرای برجام تاکید می‌کنیم؟ چرا نمی‌گذارند نمایندگان روی آن مطالعه کافی انجام دهند؟
وی به اصول 75 و 125 قانون اساسی که کلیه عهدنامه‌ها را منوط به تصویب مجلس می‌کنند، گفت: کجای برجام با این طرح به تائید مجلس می‌رسد؟ عهدنامه طرفینی است مگر می‌شود با اضافه و کم کردن و یا حاشیه زدن به اصلی که ایران هیچ حقی در آن ندارد مجلس را سر کار بگذارند؟ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آئین‌نامه داخلی مجلس به هیأت رئیسه اجازه می‌دهد اگر دوفوریت طرحی رای نیاورد لااقل 10 روز در کمیسیون روی آن کار شود اما شما اینقدر دستپاچه‌اید که طرح اجرای برجام را 24 ساعته در کمیسیون امنیت ملی به رای گذاشتید. در بعضی کمیسیون‌های دیگر هم به حد نصاب نرسیده است.
وی با انتقاد از اینکه با تعجیل در دستور کار قرار گرفتن طرح نمایندگان مقابل عمل انجام شده قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این عهدنامه به عنوان گلستان و ترکمانچای دوم در تاریخ خواهد ماند.
نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه مجلس نباید دست و چشم بسته باشد که نداند چیزی را که می‌خواهد امضا کند، گفت:‌ اگر این طرح از طریق رویه قانونی آمده بود ما مخالفتی نداشتیم اما گویا دست‌های پشت پرده می‌خواهد مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.
حسینیان خاطرنشان کرد: طرح اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام همه دستاوردهای هسته‌ای را از بین می‌برد.

۱۳۹۴/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...