نسخه چاپی

سرنوشت 65 ایرانی در منا چه می‌شود؟

ستاد مكه سازمان حج و زیارت و با انتقال آخرین كاروان حجاج ایرانی به مدینه و ایران به كار خود پایان داده است. این درحالی است كه هنوز از سرنوشت ۶۵ زائر ایرانی مفقود شده در فاجعه منا خبری نیست.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: ستاد مکه سازمان حج و زیارت و با انتقال آخرین کاروان حجاج ایرانی به مدینه و ایران به کار خود پایان داده است. این درحالی است که هنوز از سرنوشت ۶۵ زائر ایرانی مفقود شده در فاجعه منا خبری نیست.

در روزهای گذشته رییس سازمان حج و زیارت چندباری از دفن تعدادی از زائران جانباخته در فاجعه منا خبر داده است و البته احتمال حضور مفقودان ایرانی در جمع دفن شده ها را هم محتمل دانسته.

از سوی دیگر روز گذشته تعدادی از علمای قم در پاسخ به استفتاء شفاهی وزیر بهداشت، دفن حجاج در عربستان را بلامانع دانستند.

با این حال سازمان حج و زیارت می گوید همچنان پیگیر سرنوشت مفقودان ایرانی فاجعه مناست. این درحالی است که کار ستاد مکه سازمان حج و زیارت به پایان رسیده است.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت قربانیان ایرانی منا گفت: کار جستجو برای یافتن مفقودین در سردخانه مکه به صورت متمرکز ادامه دارد. متاسفانه هنوز 65 نفر مفقود هستند. به محض اطلاع از وضعیت این مفقودین اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

اوحدی تاکید کرد:باتوجه به دو روز تعطیلی در عربستان کار تشریفات انتقال 87پیکر به مشکل برخورد اما در حال حاضر اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است و زمان قطعی انتقال مشخص و اعلام می شود.

از سوی دیگر رئیس عملیات حج 94 از پایان فعالیت ستاد مکه در روز دوشنبه خبر داد و گفت: فعالیت کمیته شناسایی پیکرهای جان‌باختگان حادثه دلخراش منا به کار خود ادامه خواهد داد.

حمید محمدی گفت: با آخرین کاروان حجاج از طريق فرودگاه جده به ايران، عملا درشهر مكه زائر ايرانی نخواهيم داشت. خروج كاروان‌هاي حجاج ايراني از مكه به مدينه هم ديروز پايان يافت.

رئيس عمليات حج با اين حال گفت: با توجه به اين‌كه فعاليت كميته شناسايي پيكر جان باختگان منا پايان نيافته است. اعضاي اين كميته در عربستان باقي مانده و به تفحص در سردخانه‌هاي سعودي براي روشن كردن وضعيت 65 زائری كه اطلاعي از آنها نداريم ادامه خواهند داد.

با انتقال اين 87 پيكر به ایران، تعداد پيكرهای جان باختگان انتقال داده شده به كشور به 395 نفر می‌رسد.

۱۳۹۴/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...