نسخه چاپی

زمزمه ورود چین به ائتلاف چهار جانبه

منابع عراقی از ادامه موفقیت‌های نیروهای عراقی در نزدیكی شهر مقدس سامراء و احتمال ورود چین به ائتلاف چهارجانبه ایران-روسیه-سوریه و عراق خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پایگاه النهرین نوشت: منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای مردمی یک روستا را در شمال غرب سامراء آزاد کردند.

این منابع بیان کردند: گردان های صلح وابسته به نیروهای مردمی روستای الخزیمی در شمال غربی سامراء را به طور کامل آزاد کردند.

الحویجه در جنوب کرکوک در مسیر آزاد سازی

یک منبع وابسته به نیروهای مردمی در کرکوک از تجهیز نیروهای مردمی مستقر در منطقه الفتحه برای آغاز عملیات آزاد‌سازی الحویجه در جنوب غرب کرکوک خبر داد و افزود: این نیروهایی که از عشایر عرب منطقه هستند وظیفه نگهداری منطقه پس از آزادسازی را برعهده خواهند داشت.

به گفته این منبع این نیروها از بومیان منطقه و دارای تجربه جنگی هستند و منطقه را به خوبی می‌شناسند. این منبع افزود: آزاد‌سازی منطقه زمان می‌برد و پس از آزاد‌سازی بیجی نوبت به آزاد سازی الحویجه در جنوب غرب کرکوک است.

زمزمه‌های ورود چین به ائتلاف چهارجانبه

همزمان «حمزه ابو الصوف» یکی از کارشناسان امنیتی عراقی از پیوستن قریب الوقوع چین به ائتلاف چهارجانبه مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه خبر داد و افزود: چین به زودی عوامل اطلاعاتی به بغداد اعزام می‌کند تا در تبادل اطلاعاتی با چهار کشور مذکور مشارکت داشته باشد.

وی بیان کرد: مشارکت چین در این ائتلاف در راستای همکاری اطلاعاتی درباره مبارزه با تروریسم است. ورود چین به مثابه وارد کردن ضربه مهلک به ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکاست، زیرا آمریکا با ائتلاف چهارجانبه موافق نیست.

ابو الصوف تاکید کرد: هماهنگی اطلاعاتی میان پنج کشور نقش مهمی در غلبه بر داعش جنایتکار ایفا می‌کند. آمریکا در موقعیت دشواری و تنگنا قرار گرفته است، زیرا نقش پوشالی آن آشکار شده است.

۱۳۹۴/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...