نسخه چاپی

مردم اصفهان از روز پنجشنبه سوار مترو می شوند

مرحله اول خط یك مترو اصفهان از ایستگاه قدس تا شهدا، روز پنجشنبه با حضور وزیر كشور به بهره برداری می رسد و مردم این شهر پس از سالها انتظار سوار مترو می شوند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، طول این مسیررا 11 کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای بهره برداری از این مرحله از قطار شهری اصفهان یکهزار و 400 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در سفر به اصفهان از مسیرهای دیگر قطار شهری اصفهان نیز دیدن می کند، اضافه کرد: مرحله دوم خط یک قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه میدان شهدا تا چهار راه تختی بطول یک کیلومتر نیز در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

بگفته شهردار اصفهان مرحله سوم و آخر خط یک قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه چهار راه تختی تا ایستگاه دفاع مقدس بطول 9 کیلومتر نیز سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات احداث خط یک مترو اصفهان اواسط سال 80 به طول 20.2 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز شد.

طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد.

شهردار اصفهان درباره اجرای طرح خط دوم قطار شهری اصفهان نیز گفت: خط دوم که شرق و غرب اصفهان را به یکدیگر متصلخواهد کرد، در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان بطول 23 کیلومتر و 22 ایستگاه از اوایل سال 95 آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان همچنین در باره خط سه قطار شهری اصفهان در منطقه جنوب غرب این شهر گفت: این خط به طول 9 کیلومتر با هشت ایستگاه، میدان آزادی را به سه راهی شهید عباس پور متصل خواهد کرد که مطالعات مرحله اول آن در سال 93 آغاز شده و آذر امسال به پایان می رسد.

جمالی نژاد افزود: این خط به خط برون شهری اسلام آباد، فولاد مبارکه و شهر جدید مجلسی متصل خواهد شد.

وی در مورد هزینه بلیت قطار شهری اصفهان گفت: هنوز مبلغ نهایی بلیت به تصویب نرسیده است.

شهردار اصفهان در مورد عبور خط دوم قطار شهری اصفهان که شرق و غرب را به هم متصل می کند از زیر میدان امام (ره ) اظهار کرد: رویکرد شهرداری، توسعه حمل و نقل همراه با حفظ میراث فرهنگی است و عبور احتمالی خط دو قطار شهری اصفهان از زیر میدان نقش جهان با مطالعات و بر اساس اقدامات دقیق کارشناسی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصفهان برنامه ای برای راه اندازی تراموا به جای مترو در مناطق دیگری از شهر دارد، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و برای مطالعه این طرح با دو شرکت وارد مذاکره شده ایم.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح، تراموای اصفهان میدان استقلال (فلکه دانشگاه صنعتی ) را به میدان جمهوری (دروازه تهران ) و همچنین میدان جمهوری را به میدان آزادی (دروازه شیراز ) متصل خواهد کرد.

واگن برقی یا تراموا، نوغی واگن است که با اشغال کمترین جا از روی راه آهن در خیابان ها حرکت می کند.

واگن برقی می تواند درون شهری و بین شهری باشد و معمولاً سبک تر و کوتاه تر از قطارهای معمولی و متروهاست..

۱۳۹۴/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...