نسخه چاپی

تحریم‌ها صرفاً روی كاغذ لغو خواهد شد

عضو كمیسیون ویژه برجام اجرای فاز جدید برجام پیش از خاتمه پرونده پی‌ام‌دی با توجه به پذیرش تعهدات سخت از سوی ایران را اشتباه بسیار بزرگ خواند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره تصویب کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، گفت: اگرچه برجام راه نفوذ دشمن را در جهت توطئه‌های امنیتی و سیاسی باز می‌کند ولی اجرای فاز جدید برجام که به گفته آقای عراقچی از دوشنبه آینده آغاز می‌شود قبل از خاتمه پرونده پی‌ام‌دی با این همه تعهدات بسیار سختی که ایران پذیرفته است یک اشتباه بسیار بزرگ است.

*قبل از خاتمه پی‌ام‌دی‌ ایران نباید تعهدات خود را انجام دهد

وی با اشاره به عدم الزام برای طرف‌های مقابل جهت اجرای برجام اظهار داشت: در برجام هیچ عامل اجرایی برای ایفای تعهدات طرف مقابل دیده نشده در حالی که برای ایران الزامات بسیار گسترده تدارک دیده شده است لذا قبل از خاتمه پی‌ام‌دی‌ ایران نباید تعهدات خود را انجام دهد.

*ایران چه عجله‌ای برای عمل به تعهدات خود دارد؟‌

کارخانه‌ای در این باره گفت: به ویژه با توجه به اینکه برای اجرای برجام زمان مشخصی در نظر گرفته نشده است جمهوری اسلامی ایران چه عجله‌ای برای عمل به تعهدات خود دارد؟‌

*تحریم‌ها صرفاً روی کاغذ لغو خواهد شد

وی افزود: شاید بگویند تا دوشنبه آینده اروپا لغو یا توقف تحریم‌ها را اعلام می‌کند؛ در این باره باید گفت که اولاً «لغوی» وجود ندارد بلکه تحریم‌ها تعلیق خواهد شد که آن نیز صرفاً روی کاغذ خواهد بود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از اعلام و تعلیق کاغذی تحریم‌های ایران ما باید تعهدات عینی و زمینی انجام دهیم،‌ گفت: باید به مردم به صراحت اعلام شود که لغو تحریم‌ها از سوی طرف مقابل صرفاً بر روی کاغذ است.

وی با توصیه به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جهت خودداری از هرگونه اقدامی پیش از اعلام خاتمه پی‌ام‌دی گفت: اگر طرح اجرای برجام از سوی شورای نگهبان مورد تأئید قرار گرفت باید در اجرای برجام دقت زیادی به خرج داده شود.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر ایران همه تعهدات خود را انجام دهد دیگر برای ادامه اجرای برجام دست خود را خالی کرده است.

۱۳۹۴/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...