نسخه چاپی

تحصیل 5 هزار ایرانی در مالزی و 15 مالزیایی در ایران

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در شرق آسیا از تحصیل 5 هزار ایرانی در مالزی خبر داد و گفت این در حالی است كه تعداد مالزیایی های در حال تحصیل در ایران فقط 15 نفر است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه خبری برناما، ایران علاقمند به همکاری با دانشگاه های مالزی برای جذب تعداد بیشتری مالزیایی جهت تحصیل در این کشور است. در حال حاضر حدود 5 هزار ایرانی در مالزی مشغول به تحصیل هستند، در حالی که تعداد مالزیایی های در حال تحصیل در ایران فقط 15 نفر است.

عباس قنبری، رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در شرق آسیا گفت، وی آماده تسهیل و کمک به مرتبط کردن هر کدام از دانشگاه های مالزیایی به بهترین دانشگاه های ایران است.

وی افزود، زبان مشکل جدی ای نخواهد بود، زیرا دانشجویان می توانند دوره هایی برای آموزش زبان فارسی بگذرانند.

قنبری در پاسخ به این سوال که آیا زبان مانعی برای تحصیل دانشجویان مالزیایی در ایران خواهد بود گفت، این وضعیت برای دانشجویان مالزیایی که در کشورهایی نظیر یمن و مصر تحصیل کرده اند نیز وجود داشته، و آنها قبل از شروع دوره های آموزشی زبان عربی اموخته اند.

وی افزود، از طریق تحصیل در یک کشور مقابل، روابط دو جانبه نیز می تواند توسعه یابد و این در راستای سیاست دیپلماسی علمی وزارت علوم ایران و استفاده از علم، تحقیقات و تکنولوژی برای ارتقاء روابط بین کشورهاست.

قنبری گفت، ایران آماده محقق کردن هدف گذاری مالزی برای رسیدن به 200 هزار دانشجوی بین المللی تا سال 2020 است و در مقابل امیدوار است دانشجویان مالزیایی بیشتری نیز در ایران به تحصیل مشغول شوند.

«اکنون ما اطلاع داریم که مالزی 20 هزار دانشجو در خاورمیانه دارد. برای مثال 9 هزار دانشجوی مالزیایی در مصر، 600 دانشجو در یمن و بسیاری دیگر در عربستان و ترکیه مشغول به تحصیل اند. بنابراین طبیعتا ما می خواهیم دانشجویان مالزیایی بیشتری این ارتباط را تسهیل کنند.»

وی گفت، مالزیایی هایی که می خواهند در ایران تحصیل کنند، می توانند در رشته هایی نظیر فن آوری اطلاعات، پزشکی، نانوتکنولوژی، ماهواره، فضا و محیط زیست مشغول به تحصیل شوند.

ایران در حال حاضر، هماهنگی های علمی ای با برخی کشورها از جمله روسیه، فرانسه و انگلیس دارد و امیدوار است چنین هماهنگی هایی با مالزی نیز برقرار شود.

۱۳۹۴/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...