نسخه چاپی

مهمترین دلیل مهاجرت به تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهاجران به تهران باید در شهرهای خودشان ساكن شوند و دارای شغل باشند.

به گزارش نما به نقل از دانشجو: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهاجران به تهران باید در شهرهای خودشان ساکن شوند و دارای شغل باشند.

رحمت الله حافظی در دیدار مشترک رئیس و اعضای شورای شهر با استاندار و مدیران استانی شهر تهران با اشاره به حجم زیاد معتادان، زنان خیابانی و کودکان کار در سطح شهر و تهران افزود: اشتغال مهم ترین راه حل این مسئله است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا 60 درصد این افراد که غیر بومی هستند به شهرستان های خود بروند و در همانجا شاغل شوند چرا که صرف جمع آوری و فرستادن این افراد به شهرستان ها دردی را دوا نخواهد کرد و این افراد مجددا باز خواهند گشت.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده معتادین، زنان خیابانی و کودکان کار در تهران در قالب 6200 خانوار شناسایی شده اند ، گفت: با اقدام شهرداری و نهادهای مربوطه، محله هرندی از این افراد پاکسازی شد تا این محله برای ساکنین امن باشد و هم اکنون معتادین در پارک خواجه کرمانی مستقر هستند.

وی افزود: باید یک مدیریت و یا قرارگاهی در شهرداری تهران برای هماهنگی همه نهادهای مرتبط با این معضلات اجتماعی تاسیس شود و برخورد با این ناهنجاری ها را می توان در سه سطح به اجرا در آورد.

حافظی گفت:‌ در سطح اول شهرداری بر اساس توان خود و در چارچوب قوانین وظایف اولیه خود را انجام می دهد؛ در سطح دوم نیاز است همه دستگاه های مرتبط وارد شوند و به صورت جزیره ای عمل نکنند و در سطح سوم آسیب شناسی شود که چرا این همه معتاد، زنان خیابانی و کودکان کار به وجود آمده اند که علت ان را می توان در توسعه نامتوازن شهری دانست.

وی در ادامه گفت: شاهدیم فردی با 10 نفر عائله به تهران کوچ می کند و با 8 خانوار دیگر در یک منزل زندگی می کند و حاضر هم نیست به شهر خود بازگردد که علت اصلی این مسئله را نبود اشتغال عنوان می کند.

۱۳۹۴/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...