نسخه چاپی

مرد شماره ۲ داعش كشته شد

عکس خبري -مرد شماره ? داعش کشته شد

داعش در پیامی صوتی از كشته شدن جانشین ابوبكر البغدادی و مرد شماره ۲ این گروه تروریستی تكفیری خبر داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از العربیه، «أبو محمد العدنانی» سخنگوی گروه تروریستی تکفیری داعش سه شنبه شب در پیامی صوتی اعلام کرد که «فاضل الحیالی» معروف به «ابومسلم الترکمانی» مرد شماره دو داعش کشته شد.

پایگاه خبری «الیوم السابع» گزارش داد که سخنگوی داعش در پیام صوتی خود وعده داد که روسیه در مبارزه با داعش در سوریه شکست می‌خورد.

شبکه خبری «اسکای نیوز» به نقل از العدنانی گزارش داد که «آمریکا از کشته شدن الترکمانی خوشحال شد و تصور می کند که این پیروزی بزرگی برای آن محسوب می شود.»

واشنگتن 22 آگوست گذشته اعلام کرده بود که ابو مسلم الترکمانی مرد شماره دو داعش که به ابو معتز القرشی هم معروف است، در یک حمله هوایی در نزدیکی موصل کشته شد.

«فاضل احمد الحیالی» مشهور به ابو مسلم الترکمانی هرچند مرد شماره 2 داعش بود، اما گفته می شود عملا نقشی مهم‌تر از ابوبکر البغدادی در تدارکات نظامی و فرماندهی عملیاتی این گروه بر عهده داشت.

وی اهل تلعفر موصل بود که در سال‌های پایانی حکومت صدام، سرهنگ دوم و از نیروهای زبده ارتش عراق بود. الترکمانی مثل بسیاری از دیگر کسانی که بعدها هسته اولیه رهبری داعش را تشکیل دادند٬ مدت‌ها در زندان بوکا‎ زندانی بوده است و در دوران نخست‌وزیری نوری المالکی آزاد شد.

گفته می شود که الترکمانی یکی از هماهنگ‌کننده‌های حمل و نقل اسلحه٬ مواد منفجره٬ خودروهای زرهی و نیرو میان عراق و سوریه بوده و در برنامه‌ریزی برای اشغال موصل ایفای نقش کرده است.

ارتش عراق روز یکشنبه گزارش داد که کاروان «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش در حمله هوایی نیروی عراقی در الانبار هدف قرار گرفت و البغدادی زخمی شد.

۱۳۹۴/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...