نسخه چاپی

نتایج عمل لازك چشم

یك اوپتومتریست گفت: عمل جراحی لازك چشم نسبت به عمل لیزینگ نتایج بهتری دارد.

به گزارش نما دکتر محمد کی‌پور اوپتومتریست در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص عمل لازیک چشم گفت: عمل لازک (PRK) از نتایج مطلوب‌تری برخوردار است اما تشخیص نوع عمل مناسب بر عهده متخصصین و بر مبنای شرایط اختصاصی هر فرد صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: معمولا درجراحی لیزیک یک فلپ نازک روی قرنیه قرار می‌گیرد در حالی که در عمل لازیک تمام لایه اپی‌یلتال خارجی قرنیه برداشته می‌شود و نیازی به ایجاد فلپ نیست.
این اپتومتریست تصریح کرد: در هر لایه‌ِ استرومای قرنیه از طریق (اکسالیمر لیزر) اصلاح می‌شود که به تصحیح عیوب انکساری فرد منجر می‌شود.

کی‌پور با بیان اینکه در عمل لازک برداشتن لایه‌ی اپی یلتال قرنیه وسپس جایگزینی مجدد آن صورت می‌گیرد افزود: مدت زمان بهبودی پس از عمل لازک نسبت به عملPrk هم کمتر است.

وی اظهار داشت: از آن جا که فرآیند بهبودی و تثبیت لایه اپی یلتال جایگزین شده بیش از رشد لایه اپی یلتال جدید در Prk طول می کشد، نتایج پس از عمل PRK و لیزیک با یکدیگر مشابه است. هر چند که مدت زمان بهبودی در PRK طولانی‌تراست.

وی با اذعان به این که عمل PRKدارای مزایا است افزود: ضخامت کامل قرنیه برای درمان در این عارضه در دسترس است و در صورتی که کم باشد و یا فرد در اثر عمل لیزیک در گذشت با نازک شدن قرنیه مواجه شد و باشد عمل PRK برای وی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۱۳۹۴/۷/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...