نسخه چاپی

محسن رضایی: داعش را در سوریه و عراق دفن می‌كنیم

عکس خبري -محسن رضايي: داعش را در سوريه و عراق دفن مي‌کنيم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم جنگی به‌وجود نیاید و حكام عربستان سر عقل بیایند و كار را به جایی نرسانند كه ملت ایران عكس‌العملی سخت نشان دهد، البته ما نسبت به داعشی‌ها و تكفیری‌ها عكس‌العمل نشان خواهیم داد و آنها را در سوریه و عراق دفن می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، محسن رضایی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهید محمدرضا پورکیان در گلستان شهدای اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: در ابتدا ارادت خود را نسبت به امام(ره) و شهدای عزیز عرض می‌کنیم و امیدواریم ملت بزرگ ایران که امسال حال و هوای دیگری دارند، پس از تحمل داغ حجاج ایرانی در سرزمین منا و شهادت سردار همدانی به استقبال ماه محرم بروند.

وی در ادامه افزود: اصفهان حقیقتا در زمین شهدا و مردان خدا و علمای بزرگی هم‌چون شهید اشرفی اصفهانی است که می‌توان گفت؛ قطعه‌ای از بهشت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: شهید محمدرضا پورکیان که در جوانی جان خود را برای اسلام و میهن عزیزش هدیه کرد، نقش زیادی در تشکیل سپاه خوزستان داشت که علاوه بر آن در یکی از دیگر شهرها نیز سپاه را تأسیس کرد و نهایتاً فرمانده سپاه سوسنگرد را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی توسط عراق تصریح کرد: ارتش عراق پس از عبور از مرز شلمچه و چذابه و تا نزدیکی 50 کیلومتری اهواز پیشروی کرد و حمیدیه و خرمشهر را به تصرف درآورد.

رضایی با بیان اینکه مقاومت در سوسنگرد و حمیدیه کم‌تر از مقاومت در خرمشهر نبود، اذعان داشت: شهید پورکیان به همراه دیگر رزمندگان در سوسنگرد با کم‌ترین امکانات و استفاده از نخل‌ها و شیارهای آن سرزمین به مقابله با دشمن پرداخت و نهایتاً با انهدام دو تانک، بسیاری از تانک‌های عراقی را به عقب راند؛ جنگ، جنگ تن با تانک بود و شهید پورکیان پس از عقب راندن تانک‌های عراقی نهایتاً با دو نارنجک به یکی از تانک‌های دشمن حمله کرد و با انفجار آن به شهادت رسید.

وی در ادامه یادآور شد: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ویژگی‌های زیادی داشتند. آنها علی‌رغم نظامی بودن، هم فرهنگی بودند، هم سیاسی بودند و هم بدون هیچ چشم‌داشتی عاشقانه می‌جنگیدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما برای دفع تجاوز و ظلم و ستم می‌جنگیم و باید گفت ماجرا هنوز تمام نشده؛ چراکه ما بخش زیادی را از راه انقلاب اسلامی به پیش برده‌ایم، اما هنوز بخش زیادی از راه مانده است که عده‌ای می‌خواهند ما را از این راه منصرف کنند.

وی ادامه داد: پس از 400 سال بعد از دوره شاه عباس این اولین بار است که یک حکومت و دولتی قدرتمند در ایران پا گرفته که سربازانش در سوریه و عراق می‌جنگند و متأسفانه برخی در داخل می‌خواهند تابلوی آمریکا و غرب‌زده‌ها را در دست بگیرند، ولی ما سرمایه‌گذاری عظیمی برای این انقلاب کرده‌ایم و هنوز آمریکایی‌ها منتظر بهانه هستند.

رضایی خاطر نشان کرد: همان طور که دشمنان مشاهده کردند پس از 30 سال کشف پیکرهای پاک شهدای غواص باعث شد تا قیامتی در ایران به راه بیفتد و از شمال شهری تا جنوب شهری برای تشییع شهدای غواص به خیابان‌ها بیایند.

وی در ادامه افزود: دشمنان کشور ما در این فکرند که اگر ایرانی‌ها به مسیر خود در ادامه انقلاب اسلامی ادامه دهند، کارشان در منطقه تمام‌ شده است؛ چراکه آنها از هجمه‌های خود با به‌وجود آوردن تکفیری‌ها در جهان اسلام هدف دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاه جلوه دادن اسلام توسط گروه‌های تکفیری اظهار داشت: بزرگ‌ترین دشمنان اسلام تکفیری‌ها و وهابیون هستند که علاوه بر کشتار مردم و انتشار فیلم کشتارهای خود به آثار باستانی و حسینیه‌های عراق و سوریه حمله‌ور شده و آنها را تخریب می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: چرا دشمنان نمی‌گذارند در عربستان آزادی باشد و انتخابات صورت گیرد. آنهایی که ادعای دموکراسی دارند، چرا اجازه نمی‌دهند جهان اسلام مستقل شود؛ باید در عربستان انتخابات صورت بگیرد.

رضایی اضافه کرد: مسئله هسته‌ای ایران یک مسئله سیاسی است و همین باعث می‌شود تا همانند زمان جنگ، جوانان ما اعتماد به نفس پیدا کنند، اما دشمنان ما از خیزش‌ها و بیداری اسلامی می‌هراسند.

وی با اشاره به کمک نکردن آمریکا برای نابودی داعش بیان داشت: آمریکا نه تنها علیه داعش اقدامی انجام نداده، بلکه بسیاری از تجهیزات نظامی آنان را تأمین کرده است و خوشبختانه ایران طی عملیاتی مشترک به همراه عراق و سوریه اقدامی بر علیه داعش را آغاز کرده است.

رضایی تأکید کرد: در اقدامی مشترک علیه داعش کشور روسیه نیز ابراز همکاری کرده و ما با آن مخالفت نکردیم، اما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها علی‌رغم موافقت ابتدایی اکنون با ورود روسیه مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم بسیج شدن جهان اسلام علیه فتنه صورت‌گرفته توسط داعش در منطقه تصریح کرد: ما کار خود را برای مبارزه با داعش شروع کرده‌ایم و به فضل خدا ادامه خواهیم داد؛ 50 درصد از نیروهای داعش، همان بعثی‌های عراقی و نیمی دیگر آنها از کشورهای دیگر با پول نفت و آموزش وهابیت در این گروه جمع شده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: داعشی‌ها نفت عراق را به‌راحتی در دنیا می‌فروشند و کسی جلوی فروش آنها را نمی‌گیرد و این در حالی است که فروش نفت را برای ما تحریم کرده‌اند، اما حساب‌های بانکی داعشی‌ها باز است و آنها به‌راحتی پول جابه‌جا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: پس از شهادت سردار حسین همدانی عده‌ای از تحلیل‌گران سازمان سیا گفتند که شهادت این سردار باعث شکاف عمیقی در جمهوری اسلامی خواهد شد و این کشور دیگر نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اما باید به آنها گفت که به زودی عکس‌العمل ایران را خواهند دید.

رضایی با اشاره به کشته شدن حجاج ایرانی در منا اظهار داشت: همان بلایی که سر صدام آورده‌ایم را سر آنهایی می‌آوریم که سردار همدانی را به شهادت رساندند، حجاج ایرانی را کشتند و به مردم ایران اهانت کردند که به فضل الهی پوزه دشمنان را به خاک می‌مالیم.

وی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی تأکید کرد: با دم شیر بازی نکنید، ما ملتی صبور هستیم و به‌راحتی از کوره در نمی‌رویم، اما به دولت عربستان هشدار می‌دهیم که برادری‌ها را از بین نبرند؛ چراکه ما به دنبال جنگ نیستیم و فقط به دنبال دفاع از اسلام هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چشم‌انداز رفتار عربستان طی سال‌های اخیر اضافه کرد: عربستان روز به روز به رفتارهای بد خود ادامه می‌دهد، اما ما صبر را ادامه می‌دهیم و به دنبال جنگ نیستیم، البته عربستان و دشمنان ما باید بدانند که ایران دیگر، ایران 40 سال پیش نیست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در ایران رهبری مقتدر و فرزانه‌ای داریم که از بالا با خدا و ارواح پاک شهدا در ارتباط است و از کشور با مردمی شهیدپرور و جوانانی با روحیه شهادت‌طلبانه ارتباط دارد؛ چراکه قبل از اینکه ما بخواهیم توپ و تانک رو کنیم، از فرهنگ شهادت‌طلبی رونمایی می‌کنیم.

رضایی در پایان عنوان داشت: امیدواریم جنگی به‌وجود نیاید و حکام عربستان سر عقل بیایند و کار را به جایی نرسانند که ملت ایران عکس‌العملی سخت نشان دهد، البته ما نسبت به داعشی‌ها و تکفیری‌ها عکس‌العمل نشان خواهیم داد و آنها را در سوریه و عراق دفن می‌کنیم.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...