نسخه چاپی

حكم جلب ۳ مظنون اسیدپاش صادر شد

در حالی رضا با گذشت ۵۳ روز دست و پنجه نرم كردن با مرگ دار فانی را وداع گفت كه یدالله موحد رئیس‌كل دادگستری استان كرمان با اعلام این خبر طی گفت‌وگویی از صدور حكم جلب مظنونین این حادثه و تغییر ماهیت پرونده اسید پاشی در كهنوج خبرداده است.

به گزارش نما، روزنامه شهروند نوشت: حکم جلب ۳ مظنون اسیدپاشی پس از مرگ یکی از قربانیان در بیمارستان شفا صادر شد.

۲۱ مردادماه سالجاری «محمد قنبرزاده» ۴۱ ساله و «رضا قاسمی» ۳۰ ساله در راه برگشت از مغازه مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفتند که به‌دلیل شدت سوختگی و جراحات به مرکز استان کرمان منتقل شدند. مسئولان علت این فاجعه را انتقام‌جویی اعلام کردند و در همین راستا ۳ مظنون بازداشت شدند. این مردان تحت بازجویی‌های پلیسی و قضائی قرار گرفتند. بررسی‌ها ادامه داشت تا این‌که مظنونان با قید وثیقه آزاد شدند.

در حالی که ۵۳ روز از فاجعه اسیدپاشی می‌گذشت «رضا قاسمی» به‌دلیل عفونت و شدت جراحات با دردهایش خداحافظی کرد و در بیمارستان شهید باهنر کرمان درگذشت.

خانواده داغدار رضا چه می‌گویند

رضا در روستای «زه» خانه‌ای نیمه‌کاره ساخته است که در ورودی‌اش را حجله‌ای بسته‌اند که حکایت از پایان زندگی‌اش دارد. مادر، پدر، همسر، برادران، فرزند و خانواده همسر رضا همه مشکی‌پوش و با چشمانی گریان همراه با آه و ناله روزها را سپری می‌کنند. نشستن پای درددل‌های یک خانواده داغدار سخت است. علی‌اکبر پسر ۳ ساله در همین بین به بازی‌های کودکانه‌اش مشغول است ولی به گفته مادرش، شب که می‌شود بهانه‌گیری می‌کند.

روایت یک حادثه هولناک

شب ۲۱ مرداد ماه‌سال جاری رضا به همراه صاحبکارش بعد از این‌که مبلغی پول را کارت به کارت می‌کنند در یک کوچه تنگ و تاریک مورد حمله اسیدپاشان قرار می‌گیرند که در اولین تماس با همسرش فقط فریاد می‌زند و می‌گوید بیمارستان هستم بیایید.

خانواده رضا سراسیمه راهی بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج می‌شوند که با دیدن بدن آغشته به زخم و خون رضا و صاحبکارش و حضور نیروهای نظامی پرده از جنایتی برداشته می‌شود که بنا به دستور قضائی و پیگیری‌های مسئولان نظامی، امنیتی و... سه مظنون دستگیر و بازداشت می‌شوند.

رضا و محمد به کرمان اعزام و تحت معالجه قرار می‌گیرند ولی از آنجایی که محمد صاحبکار رضا از اهالی خراسان رضوی است برای ادامه درمان توسط خانواده‌اش به مشهد منتقل شد.

همسر جوان رضا می‌گوید: «رضا برای رفاه فرزندمان فقط روزی ۲۵‌هزار تومان مزد می‌گرفت و موقع برگشت به منزل برای علی‌اکبر خرید می‌کرد، زندگی آرام و ساده‌ای داشتیم ولی با پارچ اسید، خانه و کاشانه‌ام را ویران و فرزندم را یتیم کردند. وی اضافه کرد: ۵۳ شب در بیمارستان چادر مسافرتی زدیم و حاضر نشدیم آن‌جا را ترک کنیم ولی عاقبت رضا رفت و ما را تنها گذاشت.»

مادر همسر رضا نیز گفت: «با پاشیدن اسید روی رضا، خانه‌ای را برای همیشه خراب کردند و از خدا می‌خواهیم به حق تاسوعا و عاشورای حسینی از سر مقصران نگذرد.»

امید است محمد قنبرزاده که دارای دو فرزند و در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری است سلامتی خود را به دست آورد زیرا که محمد مستنداتی محکمه‌پسند برای بررسی نیت مظنونان و کمک به مسئولان برای تسریع روند رسیدگی به پرونده این جنایت هولناک در دست دارد.

حکم جلب ۳ مظنون صادر شده است

در حالی رضا با گذشت ۵۳ روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ دار فانی را وداع گفت که یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اعلام این خبر طی گفت‌وگویی از صدور حکم جلب مظنونین این حادثه و تغییر ماهیت پرونده اسید پاشی در کهنوج خبرداده است.

«یدالله موحد» رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، با اعلام این خبر اظهار کرد: «متاسفانه مردی ۴۵ ساله در تاریخ ۲۱ مردادماه ‌سال جاری که دارای مغازه لوازم یدکی در شهرستان کهنوج بود به همراه شاگردش مورد حمله اسیدپاشی دو نفر راکب موتورسوار قرار می‌گیرند که شاگرد مغازه در اثر شدت سوختگی و جراحات در‌گذشت».

وی تصریح کرد: «هم اکنون ماهیت پرونده از اسیدپاشی تغییر و به پرونده قتل تبدیل شده است و در همین راستا نیز حکم جلب ۳ مظنون حادثه صادر شده است.»

‌موحد درباره آخرین وضع پرونده «سمیه مهری» یکی دیگر از قربانیان اسید‌پاشی شهرستان بم نیز گفت: هم‌اکنون این پرونده در دیوانعالی کشور در دست بررسی است.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...