نسخه چاپی

بارش 20 سانتیمتری برف در جاده اسالم

بارش 20 سانتیمتری برف در گردنه الماس در مسیر خلخال - اسالم و خلخال - پونل كه در برخی مناطق همراه با كولاك شدید است سبب كندی تردد خودروها در این جاده شده و از بسیاری شهرهای دیگر استان اردبیل نیز بارندگی و افت محسوس دما گزارش شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: بارش 20 سانتیمتری برف در گردنه الماس در مسیر خلخال - اسالم و خلخال - پونل که در برخی مناطق همراه با کولاک شدید است سبب کندی تردد خودروها در این جاده شده و از بسیاری شهرهای دیگر استان اردبیل نیز بارندگی و افت محسوس دما گزارش شده است.

علی نادری رئیس اداره راه وشهرسازی خلخال ازبارش برف سنگین دردو حاده خلخال به اسالم و خلخال به پونل خبر داد و افزود: با تلاش ماموران راهداری مستقر درگردنه الماس اکنون سطح جاده در گردنه الماس واقع درجاده خلخال به اسالم برف روبی و نمک پاشی شده و تردد خودروهای سبک وسنگین دراین مسیر با استفاده از زنجیرچرخ صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 20 سانتیمتربرف درگردنه الماس خلخال باریده است ، اضافه کرد: بارش برف هم اکنون ادامه داشته وهرلحظه برشدت بارش افزوده می شود.

رئیس اداره راه وشهرسازی خلخال با بیان اینکه بارش برف علاوه برمحورهای منتهی به گیلان دردیگر محورهای کوهستانی ومرتفع این شهرستان ادامه دارد ازرانندگانی که قصد عبوراز گردنه های برف گیرخلخال را دارند خواست تا زنجیرچرخ ودیگروسایل گرمازای زمستانی به همراه داشته باشند و پیش ازحرکت ازآخرین وضعیت جاده ها باخبر شوند.

فرامرزفرض الله پور رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: درحالی که دمای هوای این شهردرگرمترین ساعات روزگذشته به 17 درجه سانتیگراد رسیده بود با بارش باران ازاوایل شب گذشته هوای این شهر با 11 درجه کاهش نسبت به روزگذشته به 6 درجه سانتیگراد رسیده است.

وی گفت: تاکنون 9 میلیمترباران درخلخال باریده وبا توجه به حاکمیت هوای سرد ومرطوب درمنطقه ادامه بارش ها تا پایان روز دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، اکنون در بسیاری از شهرستان های استان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خفیف در جریان است.

دمای هوا در شهرستان های اردبیل ، نمین ، نیر ، سرعین و مشگین شهر بین 2 تا 4 درجه است.

۱۳۹۴/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...