نسخه چاپی

عربستان به 5 كارشناس ایرانی پزشكی قانونی ویزا نداد!

احمد شجاعی رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با تشریح آخرین اقدامات پزشكی قانونی در خصوص تعیین هویت مفقودان فاجعه منا اظهاركرد: آزمایش DNA ازخانواده‌های جانباختگان حادثه منا در اكثر استان‌ها گرفته شده است و نتایج ظرف سه روز آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وی گفت: در تهران نیز گروه به گروه از وابستگان مفقودان برای انجام نمونه برداری در حال مراجعه به پزشکی قانونی هستند که پس از آماده سازی پروفایل DNA در ایران تطبیق‌های لازم با اطلاعات پزشکی قانونی عربستان برای شناسایی هویت مفقودان انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کشور در خصوص اعزام 5 کارشناس ایرانی پزشکی قانونی کشورمان به عربستان افزود: هنوز تیم پزشکی قانونی به دلیل عدم صدور ویزا به عربستان اعزام نشده است و منتظر دریافت ویزا هستیم.

شجاعی همچنین درباره شناسایی هویت جانباختگانی که در کشور عربستان دفن شده‌اند نیز اضافه کرد: کشورعربستان اعلام کرده نمونه برداری از دفن شدگان انجام شده است که با نمونه‌ها برای شناسایی مفقودان تطبیق داده می‌شود.

براساس این گزارش رئیس سازمان حج و زیارت از ادامه پیگیری وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا خبر داد و گفت که با حضور تیم پزشکی قانونی کشورمان در عربستان کار پیگیری مفقودین در شرایط تخصصی تر و با جدیت بهتری دنبال خواهد شد و لازم است DNA بر اساس استاندارد مورد نظرهرچه زودتر به عربستان فرستاده شود تا کار شناسایی آن ۲۹ نفر و همچنین پیگیری ۳۶ نفری که اطلاعی از آنها در دست نیست، هر چه سریعتر انجام گیرد.

۱۳۹۴/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...