نسخه چاپی

آنكارا: هر هواپیمایی كه حریم هوایی تركیه را نقض كند، سرنگون می‌كنیم

نخست وزیر تركیه اعلام كرد، ارتش این كشور برای سرنگون كردن هواپیماهایی كه حریم هوایی تركیه را نقض می‌كنند، تردید نخواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «احمد داووداوغلو» نخست وزیر ترکیه امروز اعلام کرد، ترکیه در هدف گرفتن هواپیماهایی که حریم هوایی این کشور را نقض کنند، تردید نخواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، داووداوغلو این اظهارات را درست یک روز پس از آن مطرح کرد که ارتش این کشور یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس را در مرز با سوریه سرنگون کرد.

نخست وزیر ترکیه تأکید کرد: «ما دیروز یک هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون کردیم. اگر این یک هواپیما در ابعاد واقعی و دارای خلبان بود باز هم در انجام این کار تردید نمی‌کردیم. قوانین ما برای همگان شناخته شده است. هرکسی که وارد مرزهای ما شود و حریم هوایی ما را نقض کند، واکنش مقتضی از جانب ما را شاهد خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، نیروهای روسیه و سوریه و همچنین هواپیماهای ائتلاف غرب به رهبری آمریکا در روزهای اخیر و طی روزهای آینده مشغول انجام عملیات هوایی در نزدیکی مرزهای ترکیه بوده و خواهند بود.

رویترز در گزارش خود تأکید کرد: ورود هواپیمای بدون سرنشین حریم هوایی ترکیه خطراتی را برجسته تر کرد که این با وجود در اختیار داشتن دومین ارتش بزرگ ناتو می‌تواند طی یک تقابل نظامی با آن مواجه باشد.

بنا بر این گزارش، آنکارا همچنان در حال بررسی منشأ ورود این هواپیمای بدون سرنشین به داخل مرزهای ترکیه است.

یک مقام آمریکایی روز گذشته اعلام کرد، واشنگتن معتقد است این هواپیمای بدون سرنشین، منشأ روسی دارد اما وزارت دفاع روسیه گفته تمام هواپیماهای این کشور که در داخل سوریه عملیات انجام داده‌اند به سلامت به مقر خود بازگشته‌اند و تمام هواپیماهای بدون سرنشین روسیه نیز درست مطابق با نقشه عملیات پیش رفته‌اند.

علاوه براین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که با ارتش ترکیه برای جلوگیری از وقوع هرگونه سوانح هوایی در نزدیکی مرز با این کشور وارد مذاکره شده است.

۱۳۹۴/۷/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...