نسخه چاپی

تغذیه مناسب با سرطان مبارزه می‌كند

یك دكترای تغذیه تاكید كرد: دو عامل در بروز سرطان نقش دارند كه اولین آن تضعیف سیستم ایمنی و دومین آن افزایش عوامل سرطان‌زا در محیط زندگی افراد است كه از جمله این عوامل محیطی می‌توان به تغذیه نامناسب، كاهش فعالیت فیزیكی، افزایش آلودگی محیط و آلودگی‌های شغلی اشاره كرد.

به گزارش نما، دکتر کوروش جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، مصرف روزانه غذا را عاملی مهم در افزایش یا کاهش خطر ابتلا به سرطان خواند و گفت: در صورت پرخوری یا مصرف موادغذایی نامناسب اعم از روغن‌های جامد، فست فود، غذاهای تصفیه نشده (مثل نان سفید، برنج بدون سبوس، شکر، نبات و قند ) خطر ابتلا به سرطان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: می‌توان با استفاده از روغن مناسب، غذاهای بخارپز، میوه‌جات، سبزیجات، ادویه‌جات، ماهی و غذاهای دریایی، انواع مغزها، حبوبات و استفاده از غلات سبوس‌دار این خطر را کاهش داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان کرد: نحوه طبخ غذا عاملی مهم در کیفیت غذایی و سرطان‌زا بودن آن است.

هرچه میزان سرخ کردن غذا با روغن کمتر باشد ارزش غذایی آن بیشتر است. غذاهای سنتی به دلیل نحوه طبخ مناسب و بخارپز شدن برخی از آنها، ارزش غذایی بالاتری دارند.

جعفریان تاکید کرد: هرچه مواد غذایی مصرفی طبیعی‌تر و دارای تنوع رنگ بیشتری باشند، احتمال ابتلا به سرطان را بیشتر کاهش می‌دهند. به عنوان مثال گوجه فرنگی در درمان سرطان پروستات بسیار موثر است یا سیر و پیاز از مواد طبیعی هستند که عوامل سرطان‌زا را خنثی می‌کنند.

۱۳۹۴/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...