نسخه چاپی

كمردرد از نشانه های این بیماری كشنده است

عکس خبري - کمردرد از نشانه هاي اين بيماري کشنده است

محققان بر این باورند كه گاهی احساس درد در ناحیه تحتانی كمر می تواند علامت ابتلا به سرطان باشد كه اغلب نادیده گرفته می شود.

به گزارش نما، معمولا ابتلا به انواع سرطان یک سری علائم خاصی دارد که یا کاملا بارز است یا این که افراد با مشاهده آن به پزشک مراجعه کرده و به دنبال تشخیص دقیق مشکل می روند اما گاهی علائم به شکلی بروز می کند که نمی تواند تصور کرد که این علامت، یکی از نشانه های سرطان باشد.

سرطان در مراحل پیشرفته به سختی درمان می شود بنابراین در بیشتر موارد، اگر بتوان این بیماری را در مراحل ابتدایی تشخیص داد، می توان با اطمینان بیشتری نسبت به درمان آن اقدام کرد. در این مرحله، نقش پزشکی که بتواند علائم را به درستی شناسایی و بررسی کند، بسیار می تواند حائز اهمیت باشد.

نبرد با سرطان با بیمار آغاز می شود. سرطان بیماری پیچیده ای است که همیشه علایم واضحی ندارد. گاهی علائم بیماری مبهم و نامشخص است و نمی توان بین این علایم و سرطان ارتباطی پیدا کرد.

یکی از این علامت های هشداردهنده، کمردرد در ناحیه تحتانی است که یکی از زنگ خطرهایی است که نباید نادیده گرفته شود.

محققان هشدار داده اند که این درد کمر معمولا با سرطان های مثانه و تخمدان در ارتباط اند. از دیگر علائمی که باید به طور خودکار زنگ خطر سرطان را به صدا درآورد می توان به خونریزی از مقعد اشاره کرد. این نوع خونریزی گاهی خون قرمز صریح نیست که به دنبال آن باشید بلکه مدفوع سیاه رنگی است که نشانه خونریزی است.

شاید بسیاری از افراد متوجه این علامت نباشند اما مدفوع سیاه به معنای خونریزی معده است و زمانی که خونریزی اتفاق می افتد، مراحل پایانی بیماری است و بیمار ممکن است جان خود را از دست بدهد. در نهایت، توده های سرطانی را می توان از بین برد اما سن بیمار معمولا نقش مهمی در این میان ایفا می کند.

چگونه نسبت به علائم واکنش نشان دهید؟

با وجود این که بسیاری از علائم ممکن است نشانه سرطان باشد اما جای نگرانی هم نیست و تنها راه اطمینان از این موضوع مشورت با پزشک است.

معمولا علائمی که سه هفته یا بیشتر ماندگار باشند و باید مورد توجه قرار گیرد. داشتن یک یا چند علامت خطر به معنی ابتلا به سرطان نیست و همچنین نداشتن هیچ علامتی هم نمی تواند دلیل بر آن باشد که فرد هرگز به سرطان مبتلا نمی شود.

از هر سه سرطان شایع، می توان با تغذیه سالم، حفظ وزن متعادل و فعالیت بدنی بیشتر منع از بروز یک مورد شد.

همچنین افزایش سن بزرگ ترین عامل خطرساز برای افراد به شمار می رود که متأسفانه خارج از دسترس آدمی است.

منبع: سیناپرس


۱۴۰۱/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...