نسخه چاپی

عوارض و موارد مصرف رانیتیدین

این دارو، مقدار اسیدی كه توسط معده ساخته می‌شود را كاهش می‌دهد، لذا برای درمان و پیشگیری از زخم‌های معده و روده استفاده می‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رانیتیدن برای درمان رفلاکس که با برگشت اسید از معده به مری همراه است و سوزش سر دل را سبب می شود، کاربرد دارد و می تواند قبل یا بعد از غذا مصرف شود.

دکتر سید علی فاطمی متخصص فارماکولوژی در این زمینه می گوید :ممکن است که درمان زخم های گوارشی تا 8 هفته طول بکشد، چنانچه تا 6 هفته بهبودی حاصل نشد، حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

وی افزود: قبل از مصرف رانیتیدن نیز، در صورت ابتلا به بیماری های کبدی و کلیوی حتما به پزشك خود اطلاع دهيد.

به گفته این داروساز سوزش سر دل ممکن است که با علائم اولیه حمله قلبی اشتباه گرفته شود. لذا چنانچه با درد در ناحیه قفسه سینه همراه با احساس سنگینی، گسترش درد به نواحی شانه و بازو، تهوع، تعریق و احساس کسالت عمومی مواجه شدید، حتما به اورژانس مراجعه نمائید.

البته ناگفته نماند که مصرف رانیتیدین با عوارضی نیز همراه است که از آن جمله می توان به درد قفسه سینه؛ تب؛ گلو درد؛ احساس کوتاه شدن تنفس؛ سرفه با خلط سبز یا زرد؛ سریع کبود شدن یا خونریزی کردن؛ احساس ضعف غیر عادی؛ کند یا تند شدن سرعت ضربان قلب؛ مشکلات بینایی؛ سرخی و تاول پوستی؛ کاهش اشتها؛ زردی پوست و چشم؛ کدر شدن ادرار و مدفوع اشاره کرد که در صورت بروز این عوارض بعد از مصرف داروي رانیتیدین، باید به پزشك معالج خود اطلاع دهيد

۱۳۹۴/۷/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...