نسخه چاپی

حضور داوطلبانه مدافعین حرم در سوریه و عراق

كارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی تلاش كرد تعدادی از افراد را كه داوطلبانه احساس مسئولیت می‌كنند برای دفاع از حرم به سوریه و عراق اعزام كنند.

به گزارش نما، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با دانشجو، با اشاره به حضور مستشاران ایرانی و لزوم حمایت از اماکن مقدسه در سوریه توسط جمهوری اسلامی اظهار داشت: از آنجا که گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره دارای افکار وهابی و نزدیک به عربستان سعودی هستند لذا از ابتدای شروع بحران‌ها در عراق و سوریه این گروه ها اماکن مقدس شیعیان را مورد هدف قرار دادند.



وی با بیان اینکه در ابتدای بحران سوریه مرقد حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیها در دمشق مورد حمله وحشیانه گروه های تروریستی قرار گرفت ادامه داد: بر این اساس جمهوری اسلامی تلاش کرد از این امکان چه در عراق و چه در سوریه حمایت کند و تعدادی از افراد را که داوطلبانه احساس مسئولیت می‌کنند برای دفاع از حرم به سوریه و عراق اعزام کنند و دولت در این‌خصوص نقش مستقیمی نداشته بلکه بلکه تنها زمینه را برای حضور افراد داوطلب در سوریه و عراق فراهم کرده است.



این کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: اقدام جمهوری اسلامی در فراهم کردن حضور داوطلبان در سوریه و عراق مورد تقدیر و تشکر است.

۱۳۹۴/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...