نسخه چاپی

توقیف گذرنامه برای عدم عضویت در داعش

دولت انگلیس به دنبال توقیف گذرنامه كودكان و نوجوانان برای جلوگیری از پیوستن آنها به داعش است.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: دولت انگلیس به دنبال توقیف گذرنامه کودکان و نوجوانان برای جلوگیری از پیوستن آنها به داعش است.

رویترز گزارش داد؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت که والدین و پدرو مادرانی که نسبت به احتمال سفر فرزندان نوجوان خود به عراق و سوریه و پیوستن آنها به گروه های افراط گرا نگران هستند می توانند درخواست توقیف گذرنامه فرزندانشان را ارائه کنند.

هدف از این اقدام توقف روند پیوستن نوجوانان و جوانان از انگلیس به گروه داعش است.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: مقابله با افراط گرایان اسلامی مبارزه نسل ماست.

کامرون ادامه داد: در استراتژی جدید، از کودکان و افرادی که بیش از دیگران در معرض تاثیرپذیری از خطر افراط گرایی هستند حمایت بیشتری می شود. از پدران و مادران و موسسات عمومی در برابر افراط گرایان حمایت می کنیم.

به گفته نخست وزیر انگلیس، هر فردی که به اتهام انجام فعالیت های تروریستی محکوم شود به صورت اتوماتیک نمی تواند با کودکان و افراد در معرض تاثیر، کار کند.

در چند سال اخیر بارها دختران و پسران کم سن و سال بدون اطلاع والدین خود با فرار از انگلیس و سفر به ترکیه و سوریه، به گروه های افراط گرای اسلامی از جمله داعش پیوسته اند.

براساس جدیدترین آمارهای پلیس انگلیس، از میان 338 فرد بازداشت شده در چارچوب مبارزه با تروریسم در این کشور، 157 نفر با سوریه در ارتباط بوده اند و 56 نفر دیگر زیر 20 سال سن داشتند.

۱۳۹۴/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...