نسخه چاپی

انتقاد ظریف از برخورد عربستان با فاجعه منا

جواد ظریف در مراسم تشییع معاون اداره تشریفات وزارت خارجه كه در حادثه منا جان خود را از دست داده در خصوص پیگیری های حقوقی و سیاسی وزارت خارجه در رابطه با این حادثه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: جواد ظریف در مراسم تشییع معاون اداره تشریفات وزارت خارجه که در حادثه منا جان خود را از دست داده در خصوص پیگیری های حقوقی و سیاسی وزارت خارجه در رابطه با این حادثه توضیحاتی ارائه داد.

وزیر امور خارجه بر پیگیری فاجعه منا تاکید کرد و گفت: احساس می کنیم دولت عربستان و مسئولان حج آن کشور، مسئولانه با موضوع فاجعه منا برخورد نکردند و اقدامات مناسب را برای نجات جان حجاج و همچنین رسیدگی به وضعیت جان باختگان انجام نداده اند.

محمدجواد ظریف صبح سه شنبه در مراسم تشییع مرحوم حاج احمد فهیما معاون اداره تشریفات وزارت امور خارجه که در حادثه منا جان خود را از دست داد، در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه متأسفانه در این فاجعه تعداد زیادی از مسلمانان از کشورهای مختلف اسلامی جان خود را از دست داده اند،اظهار کرد: وزارت امور خارجه از ابتدا اقدامات لازم را در این زمینه آغاز کرد و با جدیت بحث بازگرداندن حجاج به صورت سالم به کشور را پیگیری کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این که وزارت امور خارجه همچنین در راستای باز گرداندن پیکر جان باختگان این فاجعه با جدیت اقدامات لازم را انجام داد، اضافه کرد: بعد از این موضوع نیز تمام تلاش ما این بوده که ضمن بررسی واقعیت های این فاجعه، از تکرار آن جلوگیری شود و با دیگر کشورهای اسلامی نیز در حال مشورت هستیم.

ظریف همچنین در مورد وضعیت غضنفر اصل رکن آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: ایشان همچنان مفقود هستند و امیدواریم به سلامت به خانواده شان بازگردند.

در مراسم تشییع مرحوم حاج احمد فهیما علاوه بر محمدجواد ظریف، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه، سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه و دانش یزدی معاون اداری مالی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

قرار است پیکر آن مرحوم در صحن امامزاده پنج تن (ع) لویزان به خاک سپرده شود.

در دوم مهرماه جاری مصادف با عید قربان، هزاران نفر از زایران بیت الله الحرام به علت انسداد مسیر رمی جمرات، جان خود را از دست دادند که 464 نفر آن ها ایرانی بودند.

علیرغم پیگیری های مسئولان مربوطه هنوز از سرنوشت 36 زایر ایرانی اطلاعی در دست نیست.

۱۳۹۴/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...