نسخه چاپی

افزایش پهنای باند اینترنت در ایران و جهان

آخرین وضعیت زیرساخت ارتباطی كشور از افزایش دو برابری ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل طی یك سال اخیر حكایت دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر، آمارهای منتشر شده از وضعیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور از نظر میزان ظرفیت اینترنت داخل، بین‌الملل و ترانزیت پهنای باند از رشد دو برابری این ظرفیت‌ها در یک سال اخیر خبر می‌دهد.

بر اساس این آمار ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی که شهریور ماه ۹۳ بالغ بر ۱۲۰۰ گیگابیت در ثانیه بود تا پایان شهریور ماه امسال به ۲۴۰۰ گیگابیت افزایش یافته است.

در پایان شش ماهه نخست امسال ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل به ۲۷۶ گیگابیت در ثانیه رسیده است که این رقم در شهریور ماه سال ۹۳ حدود ۱۴۲ گیگابیت اعلام شده بود.

در شاخص ظرفیت شبکه انتقال نیز شهریور ماه سال گذشته ظرفیت این شبکه ۵۶۰ هزار لینک E۱ بود که امسال این ظرفیت به یک میلیون و ۳۳۵ هزار E۱ افزایش یافته است.

در بخش ترانزیت پهنای باند نیز ظرفیت ترانزیتی ارتباطات تا پایان شهریور ماه به ۳۶۰۰ لینک STM۱ رسیده است و این در حالی است که ظرفیت ترانزیت پهنای باند در شهریور ماه سال ۹۳ حدود ۱۷۵۰ لینک STM۱ اعلام شده بود.

هم‌اکنون بیش از ۵۶ هزار و ۶۴۴ کیلومتر فیبر نوری در کشور ایجاد شده است که این آمار در شهریور ماه سال ۹۳ حدود ۵۵ هزار و ۵۰۸ کیلومتر بود.

۱۳۹۴/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...