نسخه چاپی

اقتصاد اروپا به ایران نیاز دارد

نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران با سفرا و رایزنان اقتصادی كشورهای فرانسه، آلمان، بلژیك، هلند ، اتریش، مجارستان، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمود خوانساری استفاده از فنآوری و پیشرفت صنعتی اروپا را فرصتی برای ایران دانست و اظهار کرد: ما از سرمایه گذاری های مشترک میان کمپانی های بزرگ و معتبر اروپایی و بخش خصوصی ایران استقبال می کنیم و این قول را می دهیم که زمینه های قانونی، سیاسی و عملیاتی این همکاری را فراهم کنیم.

وی افزود: اقتصاد اروپا نیز به طور حتم به ایران نیاز دارد زیرا ایران در قلب منطقه پرآشوب خاورمیانه مانند جزیره ای با ثبات است که شرکتهای اروپایی می توانند در مورد همکاری های مشترک اقدام به سرمایه گذاری در ایران برای تولید و صادرات کالا به کشورهای منطقه کنند.

در این نشست مهدی جهانگیری نائب رئیس اتاق تهران با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در ایران سرمایه گذاری مشترک شرکتهای اروپایی در ساخت و تکمیل مجتمع های گردشگری و هتلها در ایران را خواستار شد.

همچنین خانم مقیمی عضو هیئت رئیسه اتاق تهران نیز با اشاره به ظرفیتها و فرصتهای خوب ایران در زمینه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای گفت: ما هم اکنون به حدود 200 فروند هواپیمای جدید در ناوگان هوایی نیازمندیم ضمن اینکه در بخش بنادر و خطوط ریلی و قطارهای سریع السیر و همچنین در بخش خدمات بندری می توانیم همکاریهای مشترک با شرکتهای اروپایی داشته باشیم.

دیگر اعضای اتاق تهران نیز ظرفیت ها و فرصت های همکاری را در حوزه های انرژی، ‌تجهیزات صنعت نفت ، قطعات خودرو و خدمات فنی ـ‌ مهندسی را برشمردند و همکاریها و سرمایه گذاریهای مشترک اروپایی ها را در این باره خواستار شدند.

سفرا و رایزنان فرهنگی و اقتصادی 9 کشور اروپایی نیز ضمن استقبال از فرصتهای همکاری و سرمایه گذاری مشترک در ایران، ارزیابی و اشتیاق هیئتهای اقتصادی و تجاری اروپا را از سفر به ایران ابراز کردند.

۱۳۹۴/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...