نسخه چاپی

دستگیری 70 مظنون داعشی در آمریكا

رئیس كمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریكا از دستگیری 70 نفر مظنون به همكاری با داعش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مایکل مک کال» رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا امروز اعلام کرد، نیروهای اف بی آی با همکاری نیروهای وزارت امنیت داخلی آمریکا حدود 70 نفر مظنون به همکاری و داشتن ارتباط با گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در جلسه استماع گنگره در خصوص تهدیدات امنیت ملی آمریکا این خبر را اعلام کرد.

تعداد زیادی از اتباع خارجی از سراسر جهان تلاش می‌کنند تا به تکفیری‌های داعش بپیوندند. چند ماه پیش، مفتی اعظم سوریه به نام «احمد بدرالدین حسون» در گفت‌وگو با شبکه روسی «ایتارتاس» گفت که حدود 70 هزار ستیزه جوی خارجی از جمله 5 تا 7 هزار تبعه روسی و اتباع کشورهای مشترک‌المنافع در کنار داعش در سوریه می‌جنگند.

مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا نیز اعلام کرد که بیش از 20 هزار نفر از سراسر دنیا از جمله برخی از اتباع آمریکا برای پیوستن به تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های افراطی عازم سوریه شده‌اند.

این مرکز افزود، جنگجویان خارجی از بیش از 90 کشور، از جمله دستکم 3 هزار و 400 نفر از کشورهای غربی، و بیش از 150 نفر از آمریکا برای پیوستن به داعش عازم سوریه شده‌اند.

مقامات غربی نگرانند که اعضای اروپایی و آمریکایی این گروه‌ها پس از بازگشت به کشورهایشان از مهارت‌های رزمی خود علیه کشور خود استفاده کنند.

۱۳۹۴/۷/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...