نسخه چاپی

نجات قاتل خشمگین از چوبه دار

مرد میانسال كه پسر همسایه را با چاقو به قتل رسانده بود، با پرداخت دیه و رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

به گزارش نما به نقل ازجام جم آنلاین ، در این پرونده مهدی متهم است آذر سال 88 پسر همسایه خود را با چاقو به قتل رسانده است. مرد 52 ساله پس از دستگیری و محاکمه با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم قصاص هم در دیوان عالی کشور تائید شد.

در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود متهم با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای دم را بگیرد. متهم به قتل پس از نجات از حکم قصاص، بار دیگر از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری و به ریاست قاضی قربان زاده پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده مهدی، با سه سابقه کیفری متهم به اخلال در نظم و امنیت جامعه با بیم تجری از قتل عمد است که برای او تقاضای مجازات قانونی دارم.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: روز حادثه تازه از ماموریت به خانه بازگشته بودم. سه روز بود نخوابیده بودم. با صدای گریه پسرم از خواب بیدار شدم. وقتی علت گریه اش را پرسیدم، عنوان کرد برای برداشتن توپ به پشت بام رفته بود که در آنجا با علی ـ مقتول ـ که خانه آنها کنار ما بود، درگیر شده بود. علی پسرم را کتک زده و وقتی همسرم برای اعتراض به مقابل خانه شان رفته بود، او را نیز کتک زده بود.

وی اضافه کرد: خواستم از خانه خارج شوم که پسرم گفت، علی چاقو دارد. من هم از آشپزخانه چاقویی برداشتم و به مقابل خانه آنها رفتم. وقتی به مقابل در آمد، ضربه ای به صورتش زدم. او با چاقو به طرفم حمله کرد که در جریان درگیری ضربه چاقوی من به سینه علی اصابت کرد. تصور نمی کردم این ضربه مرگبار باشد. به سوپر مارکت محل رفتم و سیگار خریدم. چند دقیقه ای آنجا ماندم تا اعصابم آرام شود که خبر دادند علی فوت کرده است.

رئیس دادگاه: شاهدان اعلام کردند مقتول چاقو نداشته است.

متهم: می دانم، اما من چاقو دستش دیدم.

رئیس دادگاه: دو بار به اتهام کتک زدن همسر و رئیست به زندان محکوم شدی. چه تضمینی وجود دارد بعد از آزادی دوباره مرتکب قتل نشوی؟

متهم: در مدتی که زندان بودم، متوجه رفتار اشتباه خودم شدم. دیگر سمت درگیری و چاقو نمی روم و گذشته ام را جبران می کنم.

رئیس دادگاه: چگونه رضایت اولیای دم را کسب کردی؟

متهم: دیه پرداخت کردم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

۱۳۹۴/۸/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...