نسخه چاپی

قدردانی دانشجویان بورسیه از آیت‌الله لاریجانی

جمعی از دانشجویان بورسیه از رئیس قوه قضائیه خواستند دستورات مقتضی را برای ورود فوری محاكم صالحه قضایی در پرونده دانشجویان بورسیه و بازگرداندن حقوق از دست رفته آنان، صادر كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، جمعی از دانشجویان بورسیه از رئیس قوه قضائیه خواستند تا دستورات مقتضی را برای ورود فوری محاکم صالحه قضایی در پرونده دانشجویان بورسیه و بازگرداندن حقوق از دست رفته آنان، صادر کند.

دانشجویان بورسیه در ابتدای نامه خود ایام عزای سید و سالار شهیدان و ارباب مجاهدان راه حق را به محضر ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر عظیم الشان انقلاب و عموم آزادگان عالم تسلیت گفتند و همگان را به دفاع از حق و مبارزه با ظلم در هر رنگ و لباسی دعوت کردند.

این دانشجویان در نامه خود از آملی لاریجانی قدردانی کرده و آوردند: مراتب قدردانی دانشجویان مظلوم بورسیه و خانواده های ایشان را به خدمت حضرتعالی، به خاطر اقدامات جنابتان در نگارش نامه به مقام معظم رهبری در احقاق حق مظلومان ابلاغ نموده اعلام می کنیم که زین پس چشم امید دانشجویان مظلوم بورسیه بیش از پیش به حضرتعالی به عنوان منصوب ولی فقیه زمان و مسئول قوه قضائیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دوخته خواهد بود.

دانشجویان بورسیه در ادامه نامه خود آوردند: متاسفانه در حال حاضر مشکلات بسیاری گریبان گیر دانشجویان بورسیه است که هم از نظر روحی و هم از نظر علمی باعث به هم ریختگی نظام زندگی آنان شده است.

در ادامه این نامه با اشاره به مشکلاتی همچون "لغو بورس دانشجویان بورسیه که دارای حکم بورسیه بوده اند"، "پا برجا بودن احکام ظالمانه ادامه تحصیل با هزینه شخصی در بسیاری از دانشگاه ها"، "گرو گرفتن چک‌های چند ده میلیونی به عنوان تضمین شهریه در دانشگاه های مختلف"، "عدم همکاری جدی و واقعی وزارت علوم و دانشگاه ها در امر جایابی"، "پایبند نبودن دانشگاه ها به اعلام نیازهای قبلی دانشجویان و لغو خودسرانه آنها" و "اخراج فارغ التحصیلان از محل تعیین شده برای خدمت" آوردند: این مشکلات دانشجویان مظلوم و بی پناه را به شکنجه مزمن روحی گرفتار کرده است. وزارت علوم با بازی پیچیده خود و در سایه مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر بار از حربه های مختلف استفاده می‌کند، تا بتواند دانشجویان را به خستگی دچار کرده و آنان را از حقوق قانونی بورس محروم نماید و به هدف غایی خود یعنی خالی کردن دانشگاه ها از نیروهای ارزشی دست یابد.

دانشجویان بورسیه در ادامه نامه خود آوردند: مزمن و طاقت فرسا شدن این ماجرای غلط و ظالمانه روح و روان تمام دانشجویان بورسیه و خانواده های آنان را عذاب می‌دهد. از طرف دیگر ناامنی روانی شدیدی در جامعه نخبگانی و دانشگاهی به وجود آمده است. موج برخورد با نیروهای ارزشی و متدین در برخی دانشگاه ها آغاز شده است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده اند.

این دانشجویان از رئیس قوه قضائیه خواستند تا دستورات مقتضی را برای ورود فوری محاکم صالحه قضایی در پرونده دانشجویان بورسیه و بازگرداندن حقوق از دست رفته آنان، صادر کند و ابراز امیدواری کردند که این قدم خیر موجبات آرامش روانی اقشار مختلف جامعه دانشگاهی مخصوصا دانشجویان مظلوم بورسیه را در پی داشته باشد و برگ زرینی را به افتخارات قوه قضائیه بیفزاید.

۱۳۹۴/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...