نسخه چاپی

اختلاس ۷۰میلیاردی، این‌بار در كرج

اختلاس‌هاست كه یكی پس از دیگری كشف می‌شود، از ۲میلیارد تومانی از سوی كار‌شناس ارشد امور مالیاتی استان مركزی تا ۳هزار میلیاردی امیرمنصور آریا! اختلاسی كه در سهام عدالت كشف شد و اختلاس ۱۲هزار میلیارد تومانی بانكی كه نمی‌‌توان به سادگی از آن گذشت. این كشفیات اما یك معنا دارد و آن هم انسجام و اراده نهادهای موثر در كشف و پیگیری تخلفات مالی و اداری است.

به گزارش نما به نقل از آرمان،طبیعی است که تخلفات به‌راحتی عیان نمی‌شود و هیچ متخلفی نمی‌خواهد میزان تخلف خود را آشکار کند که در چنین شرایطی سازمان بازرسی به میدان ورود پیدا کرده و ضمن شناسایی تخلف‌ها، متخلفان را به نهادهای قضائی معرفی می‌کند. از زمانی که ناصر سراج بر کرسی ریاست سازمان بازرسی نشست، نشان داد او هم مانند حجت‌الاسلام پورمحمدی در امر بازرسی تخلفات، از جدیت و اراده بالایی برخوردار است ضمن اینکه سوابق قضایی او کمک بزرگی برای شناسایی متخلفان بود. دیروز هم رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اختلاسی دیگر خبر داد که محل وقوع آن شهرستان کرج بود که ۷۰ میلیارد تومان اختلاس در آن رقم کمی محسوب نمی‌شود و از این رو بود که مسئولان مربوطه بر این اختلاس حساسیت داشتند و ظاهرا همین ۷۰ میلیارد هم نبوده چون دیروز سراج درخصوص آخرین وضع رسیدگی به پرونده اختلاس ۷۰ میلیاردی در کرج هم گفت: میزان اختلاس بسیار سنگین‌تر از این رقم است. وی در حاشیه مراسم قدردانی از اعضای سابق هیات منصفه دادگاه مطبوعات تهران افزود: این پرونده درخصوص معوقات بانکی مطرح شده و با وجود متواری شدن شخص خاطی این پرونده همچنان در حال بررسی است.

خطر از بیخ گوش بانک ملی گذشت
دیروز همچنین معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد: با تدبیر، مراقبت و اقدام به موقع مدیریت بانک ملی و همراهی سازمان اطلاعات استان تهران، باند بزرگی که قصد سوءاستفاده از حساب‌های بانک ملی را داشت، کشف و دستگیر شد. محمد پاریزی اعلام کرد: در تاریخ ۳۰/۴/۹۴ گزارشی به مدیریت حراست بانک ملی واصل شد که حاکی از قصد یک باند کلاهبردار با هدایت خارج از کشور، برای سوءاستفاده از حساب‌های بانک ها از جمله بانک ملی را داشتند. وی در ادامه افزود: این موضوع بلافاصله از سوی حراست بانک ملی به سازمان اطلاعات استان تهران انعکاس و طی سه ماه گذشته با مدیریت بانک ملی و همکاری حراست، بازرسی بانک و سازمان اطلاعات استان تهران اقدامات و تماس‌های آنها مورد رصد قرار گرفت. معاون اموربانکی، بیمه وشرکت‌های دولتی تاکید کرد: این باند درنهایت در روز پنجشنبه گذشته (تاسوعا) قصد داشتند از طریق معاون یکی از شعب بانک، مبالغ کلانی را به حساب چند صرافی جهت انتقال بعدی به حساب‌های دیگر واریز کنند که با توجه به تمهیدات قبلی بانک، تمام حساب‌ها مسدود و اعضای باند توسط سازمان اطلاعات تهران بازداشت شدند، در حالی که این گروه هیچگونه اطلاعی از کنترل و نظارت بانک ملی و سازمان اطلاعات تهران نداشتند. وی در ادامه با اشاره به اینکه برای افراد عامل این سوءاستفاده و خانواده آنها ویزای شینگن جهت خروج از کشور اخذ شده بود، افزود: این افراد قصد داشتند با استفاده از تعطیلی ایام تاسوعا و عاشورا انتقال وجوه را تکمیل و از کشور خارج شوند.

۱۳۹۴/۸/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...