نسخه چاپی

ارزان‌ترین بلیت مترو جهان در ایران

عکس خبري -ارزان‌ترين بليت مترو جهان در ايران

مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران گفت: نرخ بلیت مترو در تهران ارزان‌ترین نرخ بلیت را در میان متروهای سراسر جهان دارد.

به گزارش نما، مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در صحن امروز شورای شهر در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی اظهار داشت: مترو ستون فقرات حمل و نقل تهران و البرز محسوب می‌شود و ما ارزان‌ترین بلیت مترو در دنیا را در تهران داریم همچنین تخفیف‌هایی در زمینه بلیت مترو ارائه شده که همه این‌ها باعث کاهش درآمد مترو شده است.
وی افزود: در حال حاضر یک دهم قیمت تمام شده بلیت از شهروندان دریافت می‌شود که جبران مابه‌التفاوت بر عهده دولت و شهرداری است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان داشت:‌در سال ۱۴۰۰ دولت بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان به مترو و شهرداری تهران بدهی داشته و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان برای سال ۱۴۰۱ ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی توسط دولت در این راستا وجود داشته باشد.

شایسته‌اصل با اشاره به تغییرات در هواسازها با استفاده از آخرین فناوری‌ها برای ایجاد هوای پاک در مترو تهران گفت:‌ضدعفونی و خدمات فرهنگی و اجتماعی زیادی توسط مترو ارائه می‌شود بنابراین منابع مالی آن حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه نرخ بلیت مترو از تجریش تا کرج همان نرخ بلیت درون تهران است و تفاوت آن نهایت ۳۰۰ تومان است گفت:‌همچنین حدود ۱۰۰ نفر روزانه از سمت فرودگاه به تهران با مترو تردد می‌کنند بنابراین گاهی فعالیت مترو در این مسیرها چندان ارزش اقتصادی ندارد برای مسیر هشتگرد هم گاهی روزانه ۲۰۰ مسافر و گاهی حتی یک مسافر هم نداریم و بر اساس هزینه‌ها فعالیت در این مسیرها نمی‌صرفد و اگر بنز برای این مسیر جهت تردد شهروندان بگذاریم به صرفه تر است.

وی گفت: خط ۵ هم جزو فرسوده‌ترین ناوگان‌ها است و نیاز به اورهال دارد و روزانه ۲۰۰ مسافر از این خط به تهران و کرج می‌آیند و از آنجایی که این قشر عمدتا کارگری هستند تغییرات بسیار حساس است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...