نسخه چاپی

ارتباط عجیب آسپرین با باروری

دوز پایین روزانه آسپرین می‌تواند به باردار شدن زنان كمك كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ محققان از دانشگاه یوتا و مؤسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی (NICHD )پیشنهاد می‌کنند که فقط 81 میلی‌گرم از آسپرین روزانه ممکن است احتمال باروری را با کاهش التهاب سیستماتیک بدن زنان و بهبود محیط که در آن یک جنین رشد می‌کند را افزایش دهد.

آسپرین یک داروی سالیسیلات است که معمولاً برای کاهش تب، تورم و درد و رنج جزئی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک داروی ضدانعقاد خون برای کاهش احتمال حمله قلبی و سکته میان افراد در معرض خطر شدید استفاده می‌شود.

در ماه‌های اخیر بر فواید و پتانسیل آسپرین بر سلامتی تمرکز شده است. در یک مطالعه گزارش شده توسط مدیکال نیوز پیشنهاد شده که برای این دارو دو احتمال ممکن است؛ یکی برای نجات بیماران مبتلا به سرطان معده و روده، در حالی که مطالعه دیگری نشان می‌دهد با مصرف روزانه آسپرین ممکن است در پیشگیری از سرطان سینه کمک کند.

بر پایه این گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران، تحقیقات جدید پیشنهاد می‌دهد بهبود در باروری را می‌توان به لیست مزایای عادی آسپرین که ممکن است استفاده شود، افزود.

در این مطالعه جدید 1228 زن بین 18 تا 40 سال که در 12 ماه گذشته تجربه سقط جنین داشتند شرکت کردند، همه زنان التهاب سیستماتیک داشتند.

در مقایسه با زنانی که روزانه آسپرین نمی‌خوردند، کسانی که 81 میلی‌گرم دارو هر روز مصرف می‌کردند 17% بیشتر احتمال باردار شدن و تقریباً 20% بیشتر احتمال تولد موفقی داشتند.

این محققین اظهار می‌کنند که مصرف روزانه آسپرین موجب کاهش التهاب سیستماتیک می‌شود و رحم را یک محیط امن برای جنین در حال رشد می‌کند.

پروفسور ریچارد پالسون معاون رئیس انجمن باروری پزشکی آمریکا (ASRM)، گفت که در این مطالعه تحقیقات قبلی دخالت داده نشده‌اند، همچنین پیشنهاد کرد که آسپرین با افزایش جریان خون به لگن خاصره و ضخیم‌تر شدن دیواره رحم باعث افزایش شانس باروری و آسانتر شدن جایگیری رحم در جنین می‌شود.

بر اساس این یافته‌ها و آن دسته از مطالعات قبلی، پروفسور پالسون استاد زنان و مامایی در دانشکده پزشکی کک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بر این باور است که هر زن تمایل دارد که یک فرزند داشته باشد ــ به‌ویژه آنهایی که تحت درمان باروری هستند ــ برای افزایش شانس باروری خود روزانه دوز کم آسپرین را مصرف کند.

حتی اگر آنها مبتلا به آلرژی یا ناراحتی معده باشند، نیز قطعاً به آنها توصیه می‌کند که آسپرین را مصرف کنند و مصرف آن هیچ ضرری ندارد، او می‌گوید: بسیاری از مردم به‌طور معمول من‌جمله کیلینیک‌های ما از آن استفاده می‌کنند. ما این کار را سالهای بسیاری است که انجام می‌دهیم.

در حال حاضر، کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) تنها استفاده از دوز پایین آسپیرین در دوران بارداری پس از 12 هفته بارداری را در مورد زنانی که در معرض خطر بالای مسمومیت باروری هستند توصیه می‌کنند. با این حال استفاده روزانه دوز کم آسپرین در زنان برای افزایش شانس باروری همچنان در یک منطقه خاکستری (همراه با اگر و اما) است.

بسیاری از کارشناسان پزشکی می‌گویند که شواهد پیشنهاد به همه زنان برای مصرف به‌طور منظم آسپیرین به‌منظور افزایش شانس بارداری ناکافی است ، آنها بیان می‌دارند که دارو می‌تواند اثرات جانبی مانند خونریزی داخلی به‌همراه داشته باشد.

دکتر استوارت لاورلی، مشاور و متخصص بیماری‌های زنان در کالج امپریال لندن در بریتانیا می‌گوید: عقیده من این است که بیشتر پزشکان فکر می‌کنند آسپیرین در گروهی از زنان سودمند خواهد بود اما سؤال آنجاست: آیا برای همه زنان مزایایی دارد؟

به گزارش MNT اخیراً در مطالعه دیگری در جلسه سالانه ASRM که در آن محققان جزئیات آزمایشی جدیدی را مطرح کردند،‌ آنها می‌گویند که در آزمایشگاه لقاح، نرخ موفقیت لقاح مصنوعی(IVF) به‌اندازه 80% افزایش یافته است.

۱۳۹۴/۸/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...