نسخه چاپی

273 نماینده به پارلمان مصر راه پیدا كردند

كمیته عالی انتخابات مصر اعلام كرد كه با شمارش آراء مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر كه در دو نوبت برگزار شده، 273 نماینده وارد پارلمان این كشور شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که بر اساس نتیجه نهایی مرحله اول انتخابات پارلمانی این کشور که دو بار تکرار شده تا کنون 213 نفر با کسب اغلب آرا در داخل و خارج از مصر کرسی‌های اولین پارلمان این کشور بعد از برکناری «محمد مرسی» را از آن خود کرده‌اند.

پایگاه خبری «مصری الیوم»، گزارش داد که در این میان 5 زن، 12 جوان زیر 35 سال و 108 نماینده حزبی وارد پارلمان شده‌اند و 105 نفر از کاندیداهای مستقل نیز در میان نمایندگان پارلمان حضور دارند و قرار است 60 نفر از نمایندگان فهرست «فی حب مصر؛ در عشق مصر که نزدیک به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور هستند به این گروه اضافه شده و جمعا 273 نماینده راهی پارلمان مصر شوند.

بر اساس این خبر تنها 5 میلیون نفر از 25 میلیون واجد شرایط رأی دهی در انتخابات پارلمانی حضور داشته‌اند و میزان مشارکت مردم در انتخابات از 21.71 درصد تجاوز نکرده و استان اسکندریه با 14.83 درصد کمترین میزان مشارکت مردمی را به خود اختصاص داده است.

در بخش احزاب نیز حزب «مصریین احرار؛ مصری‌های آزاده» با 36 کرسی در مقام اول احزاب راه یافته به پارلمان قرار دارد، حزب «مستقبل وطن؛آینده وطن» 21 کرسی، حزب «الشعب الجمهوری» و «الوفد» هر کدام 11 کرسی، حزب النور 8 کرسی، حزب موتمر 5 کرسی، حزب «حماة الوطن؛ نگهبانان وطن» 4 کرسی، حزب «المصری الدیمقراطی؛ مصر دموکراتیک» 3 کرسی و جریان‌های ملی، آزادی، الناصری و مصر بلدی هرکدام 1 کرسی به دست آورده‌اند.

مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر در دو نوبت در 14 استان برگزار شد که 27 میلیون واجد شرایط رأی دهی می‌توانستند در این رأی گیری حضور داشته باشند و قرار است روز 22 و 23 نوامبر مرحله دوم انتخابات پارلمانی در 13 استان که 28 میلیون واجد شرایط رأی دهی را در خود جای داده برگزار شود.

مصر با 88 میلیون جمعیت بزرگترین کشور عربی است که پارلمانش 596 کرسی دارد و قرار است 448 نماینده بر اساس قانون فردی و 120 نفر بر اساس فهرست‌های انتخاباتی انتخاب شوند و 28 نفر به وسیله عبدالفتاح السیسی انتخاب و راهی پارلمان خواهند شد.

۱۳۹۴/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...