نسخه چاپی

گلایه فرهنگیان بازنشسته از عدم رسیدگی مسئولان

مشكلات مربوط به حوزه معلمان بازنسشته در خصوص افزایش حقوق‌شان، آنها را به مجلس كشاند.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش هفته گذشته به نمایندگی از 750 هزار بازنشسته آموزش‌و پرورش کشور به مجلس رفته و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

آنها معتقدند بحث افزایش حقوقشان در سال‌های اخیر به نوعی نادیده گرفته و یا حتی پایمال شده است.

در پی این حضور، آنها مکاتباتی هم با امضای برخی نمایندگان این استان و جمعی از معلمان بازنشسته داشتند از جمله نامه به رئیس جمهور، معاون راهبردی رئیس جمهور، وزیر کار و رفاه اجتماعی، کمیسیون‌های اجتماعی و بودجه مجلس شورای اسلامی.

متن کامل نامه نامبردگان به رئیس‌جمهوذ به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) با عرض سلام و ادب و احترام اینجانبان نمایندگان کمیته امور حقوقی و رفاهی کانون بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش استان اصفهان. کانونهای استان اصفهان بالغ بر بیش از 50 هزار نفر عضو دارد که از دولت محترم تدبیر و امید جمهوری اسلامی ایران تقاضای توجه خاص نسبت به اجرای کامل مواد قانونی ذیل را داریم که همواره مورد ظلم فاحشی در این فضای پر تورم قرار گرفته‌ایم؟ حتی در این موارد رأی عمومی دیوان عدالت اداری نیز صادر شده است و لازم‌الاجرا گردیده است. لذا از حضرتعالی تقاضای توجه و پیگیری و اتخاذ تصمیم شایسته در موارد ذیل را داریم.

1- ایجاد تأمین بار مالی ماده 150 برنامه چهارم توسعه و ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری که مقرر گردیده است از ول هر سال به اندازه شاخص تولم که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌گردد،‌ حقوق افزایش یابد. متأسفانه تاکنون این قانون کامل اجرا نشده است؟ و از سال 1383 در حدود 64.9 درصد تاکنون حقوق افزایش نیافته است؟

2- به منظور رفع تبعیض و نارضایتی و ناراحتی در پرداخت حقوق با مدرک مشابه که بعضاً تا چند برابر اختلاف پرداخت مشاهده می‌شود؟ درخواست همسان‌سازی (همطرازی) حقوق با تأمین بار مالی آن را داریم.

3- وضع بیمه تکمیلی (طلایی) که تاکنون نتوانسته است مشکلات درمانی پیشکسوتان را آن طوری که شایسته و بایسته است فراهم نماید؟ لذا طبق فرمایشات حضرتعالی تقاضای بیمه تکمیلی کامل را داریم.

4- شایسته است نسبت به رفع تبعیض، مانند سایر ارگانها یکی از فرزندان بازنشستگان نیز استخدام گردد معذلک بعد از مکاتبات فراوان کانونهای سراسر ایران و تقاضای احقاق حق و اتخاذ تصمیم شایسته و به حق، طبق قوانین مذکور تقاضای پیگیری و اتخاذ تصمیم شایسته طبق فرمایشات و قول و قرارهای حضرتعالی را داریم.

با سپاس و قدردانی فراوان نمایندگان کمیته امور حقوقی و معیشتی کانونهای بازنشستگان آموزش و پرورش استان اصفهان و بعضی از نمایندگان شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی ایران.

رونوشت:

1- جناب آقای دکتر نوبخت معاونت محترم راهبردی ریاست جمهوری اسلامی ایران جهت پیگیری و تصمیم شایسته.

2- وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران جهت پیگیری و تصمیم شایسته.

3- کمیسیون محترم امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری و تصمیم شایسته.

4- کمیسیون محترم برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری و تصمیم شایسته

5- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری مجدانه.

براساس این گزارش، به دنبال آن میرمحمدی نماینده گلپایگان نیز در نامه ای خواستار رسیدگی مسئولان مربوطه در این زمینه شد که متن آن به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

احتراماً به پیوست نامه شماره 51 مورخ 94/2/23 کانون بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اجرای صحیح قانون نظام هماهنگ پرداخت و قانون مدیریت خدمات کشوری خاصه ماده 125 آن به حضورتان ارسال می‌گردد. با عنایت به صراحت ماده مذکور که افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته را معادل نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک‌ مرکزی می‌داند متأسفانه چند سالی است که این امر محقق نگشته و این موضوع صراحتاً پایمال نمودن حقوق حقوق‌بگیران را به دنبال داشته است که شایسته نظام جمهوری اسلامی نبوده و نیست. لذا طبق اوراق پیوست ناچاراً این عزیزان بازنشسته از طریق دیوان محترم عدالت اداری اقدام به اقامه دعوی در خصوص حقوق تضییع شده نموده که آراء صادره از طرف دیوان نیز به پیوست تقدیم می‌گردد. با توجه به صراحت قانونی و آراء صادره و مکاتبات انجام شده جهت ختم موضوع در راستای پرداخت حقوق از دست رفته کارکنان مشمول قانون مذکور خصوصاً بازنشستگان پیشنهاد می‌گردد جهت تأمین منابع مالی و اعتبار آن لایحه‌ای فوریتی از سوی دولت محترم برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تهیه و به مجلس ارائه گردد تا مشکل مطروحه مرتفع گردد. قبلاً از حسن توجه حضرتعالی سپاسگزاری نموده و درخواست انعکاس نتیجه اقدامات موجب امتنان خواهد بود.

۱۳۹۴/۸/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...