نسخه چاپی

انتخاب یك ایرانی به عنوان دانشمند جوان برجسته علوم زمین در سال ۲۰۱۵

عکس خبري -انتخاب يک ايراني به عنوان دانشمند جوان برجسته علوم زمين در سال ????

اتحادیه علوم زمین اروپا دكتر كاوه مدنی, استاد مركز سیاست محیط زیست دانشگاه سلطنتی (امپریال كالج) لندن، را به عنوان یكی از چهار دانشمند جوان برجسته درعلوم زمین در سال ۲۰۱۵ معرفی كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ این اتحادیه کاوه مدنی را به جهت "سهم بنیادی او در تلفیق نظریه بازی ها و روش های متفاوت تحلیل تصمیم گیری با سامانه های مرسوم مدیریت منابع آب" که منجر به ایجاد نگرشی جدید به مدل های مدیریت منابع آب شده است به عنوان یکی از چهار دانشمند برجسته جوان در سال ۲۰۱۵ انتخاب کرده است.

اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) سالانه هشت جایزه اصلی به محققین برتر در شاخه های مختلف علوم زمین در سطح جهانی اهدا می کند که از میان آنها چهار جایزه به چهار "دانشمند جوان برجسته" اهدا می شود. چهارجایزه اصلی اتحادیه علوم زمین اروپا برای دانشمندان جوان برجسته به محققینی اعطا می شود توانسته اند به تحقیقات آنها منجر به پیشرفت های قابل توجهی دررشته های مختلف علوم زمین شده باشد.

از سال ۱۹۸۳ تا کنون ۱۳۶ دانشمند علوم زمین در نقاط مختلف جهان موافق به اخذ جوایز اصلی این مجموعه شده اند که از این میان جایزه "دانشمند ممتازجوان" به ۴۶ محقق تعلق گرفته است. دکتر مدنی اولین دانشمند ایرانی است که موفق به دریافت یکی از جوایز اصلی این اتحادیه می شود.

مدنی در مقاله ای با عنوان "نظریه بازی ها و منابع آب" که در سال ۲۰۱۰ در نشریه علمی آب شناسی (هیدرلوژی) منتشر گردید این نظریه را مطرح کرد که مدل های مورد استفده برای شبیه سازی و بهینه سازی مدیریت منابع آب از ایرادی مخفی و اساسی رنج می برند و بنابراین نتایج آنها قابل اتکا نمی باشند. به ادعای او در این مقاله، این مدلها نا خود آگاه فرض می کنند که همه ذینفعان منابع آبی به بهبود منافع جمعی علاقه مندند در حالی که در عمل، ذینفعان منافع شخصی را بر منافع گروهی ترجیح می دهند که نتیجه آن در دراز مدت برای آنها بهینه نخواهد بود.

تحقیقات و مقالات مدنی در این زمینه و از جمله مقاله دیگراو در نشریه علمی مدیریت و برنامه ریزی آب در سال ۲۰۱۲ پیرامون مناقشات ناشی از انتقال آب در کالیفرنیا ومقاله دیگری در نشریه علمی اقتصاد بوم شناسی (اکولوژی) در مورد اختلافات و مذاکرات بین المللی در مورد تغییر اقلیم و نحوه کاهش گازهای گلخانه ای به ایجاد مسیری جدید در تحقیقات مدیریت منابع آب کمک نموده اند.

این استاد جوان و سرشناس مدیریت آب و محیط زیست پیشتر نیز با کسب عنوان "چهره برتر مهندسی عمران" در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن مهندسین عمران آمریکا برای ایرانیان افتخار آفرینی کرده بود.

۱۳۹۴/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...