نسخه چاپی

اهدای اعضای بدن جوان 23 ساله به 29 نفر

مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشكی گلستان گفت: اعضا و نسوج پیوندی بدن یك جوان روستایی اهل شهرستان بندرگز واقع در غرب استان كه بر اثر سانحه رانندگی جان باخت، امكان نجات و كمك به 29 بیمار را فراهم كرد كه در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمدرضا بابائیان روز یکشنبه در گفت و گو با اسلامی اظهار داشت: اعضای اصلی بدن محمد احمدی جوان 23 ساله اهل روستای لیوان غربی که پیش از مرگ آمادگی خود را برای اهدای عضو اعلام کرده بود، به جمعی از افراد معلول یا بیمار حیات تازه می بخشد.

وی اضافه کرد: در هنگام پر کردن فرم اهداء عضو در بخشی از آن موافقت یا عدم موافقت فرد مبنی بر اهدای نسوج پیوندی نیز سوال می شود که مرحوم احمدی در زمان حیاتش با این مساله موافقت کرده است.

بابائیان ادامه داد: نسوج پیوندی فرد برای اهداء شامل مغز استخوان، بافت، پوست و نظایر آن است که به افراد بیمار نیازمند این نسوج اهداء می شود.

وی گفت: اعضای اصلی بدن این جوان شامل کلیه ها، کبد و قلب جهت اهداء و پیوند به بیماران نیازمند این اعضا به تهران انتقال یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: مرحوم احمدی روز پنجم ماه محرم بر اثر سانحه رانندگی در محور بندرگز - گرگان دچار ضربه مغزی شد و از آنجایی که خانواده وی بعد از چند روز و با توجه به نظر پزشکان امیدی به بازگشت حیات وی نداشتند، با اهدای اعضای بدن فرزندشان موافقت کردند.

به گفته بابائیان، پیکر مرحوم احمدی روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان بندرگز و اهالی روستای لیوان شرقی تشییع و به خاک سپرده شد.

گفتنی است اعضا و نسوج پیوندی قابل اهدای بدن شامل ریه، کبد، لوزالمعده، قلب، کلیه، روده، قرنیه، سیاهرگ، غضروف، دریچه های قلب، پوست، تاندون، لیگامان و مغز استخوان است که می تواند بیماران زیادی را از رنج و معلولیت نجات داده و باعث افزایش کیفیت زندگی آنها شود.

۱۳۹۴/۸/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...