نسخه چاپی

برگزاری ششمین همایش منطقه ای آموزش اعضای ستاد انتخابات در مشهد

دبیر ستاد انتخابات كشور گفت: ششمین همایش منطقه ای آموزش اعضای ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از پنج شنبه هفته جاری به مدت دو روز در شهرمقدس مشهد برگزار می شود.

به گزارش نما؛ علی پورعلی مطلق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این همایش منطقه ای با حضور اعضای ستاد انتخابات کشور و 152 نفر از اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی تشکیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: همایش های منطقه ای آموزش اعضای ستاد انتخابات چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته در مناطق مختلف برگزار می شود اما این هفته با توجه به همزمانی چهارشنبه 13 آبان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پنج شنبه و جمعه برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: آموزش اعضای ستاد انتخابات استان ها و عوامل اجرایی انتخابات مهم ترین بخش کار ما محسوب می شود چرا که هرچقدر بتوانیم عوامل اجرایی را با قانون آشنا کنیم انتخابات قانومند و سالم تر برگزار می شود.
پورعلی مطلق یادآور شد: در این همایش دو روزه اعضای ستاد انتخابات سه استان آموزش های لازم را در زمینه حفاظت از صندوق های اخذ رای، امور مالی و پشتیبانی، امنیت، امور حقوقی، مسوولیت هیات های اجرایی، نحوه رای گیری، اجرای قانون انتخابات و شمارش آرا فرا می گیرند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه و از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه 1394 به مدت هفت روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های مرکز حوزه های انتخابیه مجلس انجام می شود.
فعالیت ستاد انتخابات کشور از دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و متناظر با این ستاد، ستاد انتخابات در استان های کشور به ریاست معاونان سیاسی استانداران تشکیل شده است.
به گفته رییس ستاد انتخابات کشور تلاش بر این است که انتخابات تمام الکترونیکی در یک سوم حوزه های انتخابیه برگزار شود که در حال حاضر رایزنی ها بین ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان برای تایید نهایی دستگاه اخذ رای الکترونیکی در بخش نرم افزاری ادامه دارد.
این انتخابات توسط 960 هزار نفر عامل اجرایی برگزار می شود که در حال حاضر براساس جدول زمان بندی انتخابات، آموزش این افراد و اعضای ستاد انتخابات در استان های مختلف آغاز شده است.
همایش های منطقه ای آموزش اعضای ستاد انتخابات در11 منطقه برگزار می شود که این 11 منطقه شامل استان های چهارمحال بختیاری، گیلان، آذربایجان شرقی،کرمانشاه ،مازندران، همدان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، خوزستان و تهران است.
تاکنون همایش منطقه ای به میزبانی استان های چهارمحال بختیاری، گیلان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، مازندران برگزار شده است.

۱۳۹۴/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...