نسخه چاپی

بیشترین دلیل شكایت از نانوایی ها

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نیمه نخست امسال بیشترین شكایات در حوزه كالایی مربوط به گرانفروشی در حوزه نان و پس از آن میوه و در بخش خدماتی نیز مربوط به تعمیرگاه‌های خودرو و رستوران‌ها بوده است.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو» مجتبی شیرقاضی اظهار کرد: براساس آمار به دست آمده از سامانه 124 ، فروش اجباری نان‌های کنجدی که قیمت بالاتری دارند و گرانفروشی در نان و میوه به ترتیب رتبه اول و دوم را در میزان شکایات مردمی در نیمه اول سال جاری به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در بخش خدمات بعد از تعمیرگاه‌های خودرو و رستوران‌ها، بیشترین شکایات مربوط به صنف آرایشگران مردانه بود توضیح داد: فردی که از یک واحد صنفی شکایتی دارد، اگر شاکی خصوصی باشد باید با مدارک و مستندات موجود و فاکتور رسمی به صورت حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه مراجعه کرده و در صورت بررسی و تحقق موضوع شکایت برای رسیدگی و اعلام نظر قاضی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی افزود: کسانی که فقط می‌خواهند گزارشی از تخلفی ارائه دهند می‌توانند با سامانه 124 تماس بگیرند و پس از دریافت کد هفت رقمی از اپراتورها به فاصله 24 ساعت بعد با ارائه‌ی کد هفت رقمی از طریق سامانه 124 روند شکایت خود را پیگیری کنند.


عدم درج قیمت و صدور فاکتور و پس از آن گرانفروشی عمده‌ترین شکایات‌ مردم از واحدهای صنفی



معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در عین حال بیان کرد: عمده شکایت‌ از واحدهای صنفی مربوط به عدم درج قیمت و صدور فاکتور و پس از آن گرانفروشی است.


سومین دوره اعطای گواهینامه و تندیس رعایت از حقوق مصرف‌کنندگان



شیرقاضی در ادامه گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای سومین دوره، اعطای گواهینامه و تندیس رعایت از حقوق مصرف‌کنندگان به واحد‌های تولیدی و خدماتی برتر را در نیمه اسفندماه سال جاری در دستور کار قرار داده که اعطای این تندیس با اهداف افزایش انگیزه تولید و ارائه‌ی کالاها با قیمت عادلانه توسط تولید‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمت، تحویل به موقع کالاها، ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جهت ارائه کالاها و خدمات با علامت استاندارد و ایجاد فضای رقابتی سالم در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای استاندارد در نظام تولید و توزیع امن از جمله انتظاراتی است که از تولید‌کنندگان داریم گفت: تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات داخلی از جمله اهدافی است که به دنبال آن هستیم و همه اینها در جهت احقاق حقوق مصرف‌کنندگان است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در عین حال بیان کرد: نداشتن محکومیت قطعی در شعب تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذی‌صلاح، دارا بودن واحد‌های رسیدگی به شکایات مشتریان و جلب رضایتمندی مشتری و رسیدگی به نظرات آنها، رعایت ضوابط تعیین و اعلام قیمت کالاها و خدمات برای مصرف‌کننده منطبق با قوانین سازمان حمایت و سایر مراجع مسوول به تناسب نوع کالا و خدمات از جمله فاکتورهای مورد بررسی است.

وی توضیح داد: وجود گستره توزیع کالا یا ارایه خدمات واحد متقاضی در محدوده استان، دارا بودن واحد های رسیدگی به شکایات مشتریان و جلب رضایتمندی مشتری و رسیدگی به نظریات مشتریان و همچنین رعایت ضوابط تعیین قیمت کالا و خدمات برای مصرف کنده منطبق با ضوابط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران یا سایر مراجع مسوول متناسب با نوع و کالا و خدمات از دیگر مواردی است که در انتخاب اولیه شرکت های برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان مد نظر قرار می گیرد.

وی یادآور شد: متقاضیان می توانند برای ثبت نام تا پایان آبان ماه به سایت سازمان مراجعه کرده و مراحل مورد نظر را طی کنند.

۱۳۹۴/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...