نسخه چاپی

بارش 15 سانتی متری برف در گردنه حیران

بارش نخستین برف پاییزه، گردنه حیران در شمال بندر مرزی آستارا را سفیدپوش كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بارش نخستین برف پاییزه، گردنه حیران در شمال بندر مرزی آستارا را سفیدپوش کرد.

بارش غافلگیرانه 15 سانتی‌متری برف در گردنه حیران از توابع شهرستان مرزی بندر آستارا سبب کندی رفت و آمد در محور آستارا در غرب استان گیلان به استان اردبیل شد.

فردین فرتوت‌نیا، رئیس ایستگاه سینوپتیک شهرستان مرزی بندر آستارا در این خصوص به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی ورود یک جبهه هوای سرد و بارش‌زا از منطقه شمال و شمال غرب کشور، هوای شهرستان 14 درجه کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش محسوس دما سبب شده است تا بارش در ارتفاعات شهرستان به شکل برف باشد.

فرتوت‌نیا بارش را در روستاهای حیران، ونه بین، سیج، دگرمانکشی، آق مسجد، حاج امیر، چملر و سایر مناطق بالادست شهرستان از قبیل لاتون و رادار به شکل برف عنوان کرد و گفت: بارندگی در سایر مناطق به شکل باران است.

در ادامه سرگرد محمود امیدی، فرمانده پلیس راه آستارا – تالش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر شهرستان را بدون زنجیر چرخ غیرممکن دانست و بیان کرد: هموطنانی که قصد تردد در محورهای برف گیر شهرستان را دارند، علاوه بر پر کردن باک خودروهای خود به سوخت کافی، لباس و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش مستمر مأموران راهداری، برای ممانعت از مسدود شدن جاده ترانزیتی آستارا به اردبیل، خاطرنشان کرد: بارش برف که از نیمه شب آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

در پی آغاز بارش برف در ارتفاعات استان گیلان، علاوه بر گردنه حیران در غرب استان گیلان، در گردنه الماس در حد فاصل جاده اسالم در استان گیلان به خلخال در استان اردبیل 40 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

۱۳۹۴/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...