نسخه چاپی

مخالفت مجلس با فوریت لایحه كاهش ساعات كاری زنان شاغل

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت لایحه كاهش ساعات كاری زنان شاغل با شرایط خاص مخالفت كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس با 87 رأی موافق، 48 رأی مخالف، 6 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر با دو فوریت لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل با شرایط خاص مخالفت کردند.

نمایندگان همچنین با 97 رأی موافق، 36 رأی مخالف، 7 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند و بنا شد که این طرح به صورت عادی در کمیسیون های تخصصی بررسی شود.

فاطمیه آلیا نماینده تهران به عنوان طراح این طرح گفت: امروز شرایط سختی برای زنانی که همسر بیمار صعب العلاج، فرزند معلول و یا فرزند زیر 6 سال دارند، وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه، بانوانی که 44 ساعت در طول هفته کار می کنند، همسر بیمار صعب العلاج، فرزند معلول و یا فرزند زیر 6 سال دارند، می توانند به مدت 8 ساعت کاری که همان یک روز است در محل کار حاضر نشوند ولی حقوق دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این لایحه شامل همه کارکنان زن نخواهد بود و تنها شامل مواردی است که ذکر شده خواهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عده ای امروز می گویند که زنانی که سر کار می روند، فرزند نداشته باشند که البته این نگرش بدی است. ما باید به بانوان کمک کنیم که هم در خدمت خانواده باشند و هم در محیط کار فعال باشند.

آلیا اضافه کرد: متاسفانه امروز بسیاری از بانوان به دلیل داشتن فرزندان زیر 6 سال کارشان را از دست می دهند که ما می خواهیم جلوی این کار را بگیریم.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مخالفت با این لایحه گفت: اگر این لایحه تصویب شود، تمایل جذب دستگاه ها برای جذب بانوان کاهش می یابد و این برای بانوان خوب نیست.

قاسم جعفری نماینده بجنورد در موافقت با این لایحه اظهار داشت: این لایحه بار مالی ندارد و دولت می تواند به راحتی خواسته بانوان را تامین کند.

وی اضافه کرد: امروز بانوان برای این که ساعت 8 در محل کار حاضر شوند، باید از ساعت 6 صبح از خانه حرکت کنند و در هنگام بازگشت نیز اگر ساعت 3 به سمت خانه بروند، تا ساعت 6 به خانه می رسند و این گونه عملا نمی توانند زیاد برای خانواده شان وقت بگذارند.

وی تاکید کرد: ما با تصویب این طرح تلاش داریم مشکلات اساسی بانوان را حل کنیم.

۱۳۹۴/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...