نسخه چاپی

برگزاری یك همایش برای زنان، بدون حتی یك سخنران زن!

به گزارش نما به نقل از کلیدملی؛ شورایعالی استان‌ها زنان شورایی را در قم در حالی تحت عنوان «نخستین همایش زنان شورایی کشور» گردهم آورد که هیچ یک از سخنرانان این همایش ۲ روزه زن نبودند.

حدود ۳۰۰ زن عضو شورای شهرها از استان‌های مختلف کشور از دیروز در قم گرد هم آمده بودند تا به انتقال تجربه با یکدیگر بپردازند. این همایش امروز در حالی خاتمه یافت که بخشی از زنان شورایی فرصت طرح مسائل خود را نیافتند.

در نخستین همایش زنان شورایی کشور آیت الله «حسینی بوشهری» رئیس حوزه‌های علمیه قم، «غلامرضا بصیری‌پور» رئیس شورایعالی استان‌ها، «جلال ممی زاده»، معاون اجرایی - اداری شورایعالی استانها، «امیر رضا خوش‌آئین» معاون حقوقی و امور مجلس شورایعالی استان‌ها، «سید عابدین نوری»، رئیس مرکز آموزش شورایعالی استان‌ها، «محمدصالحی» مدیر کل نظارت و بازرسی شورایعالی استان‌ها «عبدالرضا رحمانی‌فضلی»، شهردار قم و «خندان‌دل» معاون وزیرکشور و رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور سخنرانی داشتند.

این در حالی است که در این همایش حتی «فهیمه فرهمندپور» مشاور وزیرکشور در امور زنان هم حاضر نبود و گویا قرار بود مردان شورایی از تجربه‌هایشان برای زنان شورایی بگویند.

همچنین به نظر می‌رسد هیچ از زنان حاضر در دولت نیز به این همایش دعوت نشده بودند. این در حالی است که «معصومه ابتکار» تنها عضو شورایی دولت محسوب می‌شود که با داشتن سابقه حضور در شورای شهر تهران می‌توانست در این همایش مؤثر ظاهر شود.

از سوی دیگر با وجود آنکه معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌است که در بخشی از این تفاهم‌نامه به موضوع شوراها هم اشاره شده‌است اما از حضور «شهیندخت مولاوردی» در این همایش نیز خبری نبود.

گرچه با روی کار آمدن «غلامرضا بصیری‌پور» به عنوان رییس‌شورایعالی استان‌ها جلسات در شهرهایی به تهران هم برگزار شده‌است اما عموما جلسات شورایعالی استان‌ها در پایتخت برگزار می‌شود و اینک برگزاری نخستین همایش زنان شورایی در قم که جزو استان‌هایی است که کمترین زنان عضو شورا را داراست خود جای سئوال دارد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورایعالی کشور «غلامرضا بصیری‌پور» در این همایش تأکید کرده‌است: همدلی شوراییان از اهداف برگزاری همایش بانوان شورایی كشور بوده‌است.

او ضمن تأکید براینکه هدف همایش شوراها بحث، گفتمان، دریافت پیشنهادات ، انتقادات و انتقال تجارب دوستان شورایی است افزود: باید مطالبات شوراها را اجرایی کنیم . در حدود 23 استان را بازدید کردیم که حدود 100 نکته در خصوص مسائل شوراها نگاشته شد که چکیده آن ها تقدیم مدعوین شد.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...