نسخه چاپی

مالزی آماده از سرگیری واردات نفت از ایران شد

نماینده شركت پتروناس مالزی از آمادگی به منظور ازسرگیری واردات روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشكه نفت از ایران در صورت لغو تحریم‌ها شد و گفت: دور جدید فعالیت‌ها بین پتروناس و شركت ملی نفت ایران آغاز می‌شود.

به گزارش نما، ایخال عبدالرحمان» در گفتگو با مهر با اشاره به آمادگی شرکت پتروناس مالزی برای از سرگیری فعالیت‌های مشترک با شرکت ملی نفت ایران، گفت: دفتر این شرکت نفتی حتی در دوران تحریم هم در تهران فعال بوده است که با احتمال لغو تحریم‌ها فعالیت دفتر پتروناس در تهران افزایش می یابد.

نماینده منطقه خاورمیانه شرکت نفت پتروناس مالزی با اعلام اینکه در حال حاضر منتظر ارائه برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران هستیم، تصریح کرد: براساس برنامه ارائه شده شرکت ملی نفت ایران باید به طور رسمی فهرستی از پروژهای نفتی خود بر روی میز قرار بدهد.

این مقام مسئول مالزیایی با تاکید بر اینکه تا زمانی که فهرست فرصت‌های سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران اعلام نشود، نمی توان درباره آنها نظر قطعی ارائه کرد، اظهار داشت: در مجموع خیلی امیدوار هستیم که به صنعت نفت ایران باز گردیم.

وی با تایید آغاز همکاری‌های آموزشی با یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران، تاکید کرد: اخیرا در زمینه انتقال تجارب و توسعه همکاری‌ها برنامه آموزشی داشتیم که این خود می تواند زمینه ای برای از سرگیری روابط باشد.

عبدالرحمان نماینده منطقه خاورمیانه شرکت پتروناس در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر از سرگیری واردات نفت خام از ایران، توضیح داد: پیش از اعمال تحریم‌ها ایران به طور متوسط روزانه حدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار بشکه نفت به مالزی صادر می کرد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با لغو تحریم‌ها امکان از سرگیری واردات نفت خام از ایران فراهم شود.

به گزارش مهر، با گذشت نزدیک به 4 سال از توقف ارتباط شرکت ملی نفت ایران و پتروناس مالزی، دور جدید همکاری‌های این دو غول نفتی تهران در تهران آغاز شده است.

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...