نسخه چاپی

طفره عربستان از پرداخت دیه جان‌باختگان منا

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است بسیاری از كشورهای اسلامی به دلیل رابطه پشت پرده خود با حكومت سعودی از حق مسلم شهروندان خود گذشته اند اما جمهوری اسلامی ایران تا آخرین لحظه پیگیر علت فاجعه و پرداخت غرامت از سوی این كشور خواهد بود.

به گزارش نما، حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه پرداخت دیه جان باختگان منا از سوی دولت عربستان سعودی یک امر ضروری است، گفت: طبیعی است که عربستان باید در این خصوص پاسخگو باشد که متأسفانه هم اکنون در حال طفره رفتن از پذیرش مسئولیت خود است.
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، برخی رفاقت‌های پشت پرده سعودی‌ها با سایر حکومت‌های اسلامی سبب شده است حاکمان این کشورها حق شهروندان خود را نادیده گرفته و پیگیر آن نباشند اما جمهوری اسلامی ایران پیگیری این موضوع را رها نخواهد کرد.

وی افزود: از طرف دیگر سایر نهادها و سازمان‌های مدعی حقوق بشری نیز کوچک‌ترین واکنشی در خصوص قصه تلخ و غمبار منا نداشته و دولت سعودی را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند.

نوش آبادی با اشاره به شکل گیری کمیته حقیقت یاب در این خصوص، عنوان کرد: در حال حاضر کمیته حقیقت یاب در حال شکل گیری است که البته مبنا بر این است که ابتدا همکاری‌ها به صورت دوجانبه باشد تا مسأله حل شود.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: سازمان حج و دولت جمهوری اسلامی مسئولیتی برای پرداخت دیه ندارد و مبلغی که قرار است از سوی بیمه گذار پرداخت شود، مبلغی است که پیش از وقوع این فاجعه متعهد شده بود در قبال حوادث احتمالی بپردازد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تمام کسانی که به سفر حج مشرف می شوند بیمه عمر و سلامت می شوند؛ از این رو طبق اعلامی که صورت گرفته است به هر یک از جان باختگان این حادثه 55 میلیون تومان تعلق می گیرد که تا کنون 25 میلیون تومان آن پرداخت شده است و مابقی آن در بخش دیگری به حساب بازماندگان واریز خواهد شد

۱۳۹۴/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...