نسخه چاپی

تنش میان هواداران استقلال و پرسپولیس به خاطر علی ضیا

شعارهای توهین آمیز مجری پرسپولیسی درباره سرمربی استقلال فضای آرام بین هواداران سرخابی در دربی 81 را كاملا متشنج كرده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، دربی 81 خیلی خاص و متفاوت برگزار شد. چه از نظر کیفیت دو تیم و چه از نظر حواشی آن. شب قبل از دربی لیدرهای دو تیم برای اولین بار در جلسه ای مشترک اتحاد و همدلی شان را برای مرحوم هادی نوروزی اعلام کردند.



در طول بازی هم به جز لحظات پایانی هیچ فحاشی یا درگیری لفظی صورت نگرفت تا اتفاقی بی سابقه در تاریخ دربی ها رقم بخورد.



اما این دربی کم حاشیه از پس لرزهای همیشگی بازی سرخابی ها در امان نماند. اولین بهانه، تنش در خصوص سید مهدی رحمتی بود که کارلوس کی روش با زیرکی خاصی برای اینکه جلوی هجمه ها در خصوص دعوت نکردن از ستاره دربی 81 به تیم ملی را بگیرد نام سوشا مکانی را در کنار تیم بزرگ پرسپولیس آورد تا پای هواداران سرخ را به دعوای خودش با هواداران استقلال باز کند.



اما پس لرزه دوم دربی را انتشار یک ویدیو مربوط به شادی پس از گل مجری پرسپولیسی در جمع دوستانش که در آن به سرمربی استقلال توهین کرده بود، استارت زد. استقلالی ها در هجمه ای بی سابقه از طریق بیانیه، مصاحبه و حتی فحاشی هواداران در صفحات اجتماعی، علی ضیا را وادار به عذرخواهی اینستاگرامی کردند.



ولی کار به اینجا ختم نشد تا پس از صحبت های پرویز مظلومی، ضیا ممنوع التصویر شود. ضیا شب گذشته مجبور شد به اردوی استقلال برود تا با نثار گل به مظلومی هر طور شده قضیه را جمع کند.



اما حضور مجری پرسپولیس در اردوی استقلال به پرسپولیسی ها برخورده است. آنها معتقدند که تیم حریف سال ها به علی پروین بی احترامی کرده است و کسی جلودار آنها نبوده.



یکی از لیدرهای مطرح پرسپولیس در این خصوص حمایتش را از ضیا اعلام کرد: «مگر آن روز که موهای سرش را در حمایت از کودکان سرطانی تراشید از او تقدیر کردید که امروز با یک شوخی هر چند بچه گانه که در جمعی خصوصی بوده و با ناخردی شخصه دیگری پخش شده تنبیهش می کنید؟ مگر یک عمر هواداران رقیب به سلطان بی چون و چرای فوتبال این مملکت القاب زشت و زننده نمی دادند و همه تان ناشنوا بودید!؟ تنبیه فقط برای سرخ دلان است؟ آن عده به اصطلاح طرفدار رقیب سنتی که داعیه فرهنگ دارند چنان بر علی ضیای بی نوا تاختند که شرممان می آید ذره ای از آن ناسزاها را بازگو کنیم.»



اما استقلالی ها هم که پس از بزرگداشت نام و یاد کاپیتان مرحوم پرسپولیس در دربی 81 منتظر اینگونه بی احترامی و توهین به سرمربی شان توسط یک مجری پرسپولیسی و سپس حمایت همه جانبه از سوی هواداران این تیم نبودند، حالا بهشان برخورده و می گویند باشگاه پرسپولیس پس از آن تکریم از هادی نوروزی در دربی حالا نمک به زخم ما می پاشد.



در این خصوص باید گفت که افراد مشهور مانند ضیا باید بیشتر مراقب زندگی شان باشند و از سوی دیگر باید بار دیگر اذعان کرد به دو فرهنگ غلط. یکی آن خبرنگاری که خدای نکرده از روی غرض و یا از روی خامی و حس جنجال طلبی این ویدیو را پخش کرده است و فضا را علیه یک مجری تلویزیون متشنج کرده است و دیگری موضوع تکراری و نافرجام هنجارشکنی های فضای مجازی که درون آن پر است از توهین و فحاشی که بالاخره باید جایی جلوی آن گرفته شود.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...