نسخه چاپی

جولان مركبات رنگ شده در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره با اشاره به اینكه مركبات رنگ آمیزی شده در سال جاری نیز به بازار آمده است ،گفت: ممنوعیت قانونی برای عرضه این محصولات در بازار مصرف وجود ندارد.

به گزارش نما، حسین مهاجران در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر اظهار کرد: منع قانونی برای فروش این میوه ها در بازار مصرف وجود ندارد همانطور که موز رنگ آمیزی می شود، مرکبات را نیز رنگ آمیزی می کنند.

وی افزود: ما در صورتی می توانیم با عرضه این محصولات به بازار مصرف جلوگیری کنیم که ممنوعیت قانونی وجود داشته باشد و نمایندگان مجلس در این باره قانون گذرانده باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ادامه داد: مصرف گاز اتیلن مشکلی برای مصرف کنندگان ندارد و تنها باعث زیبا شدن رخ میوه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با شناختی که مردم درسال‌های گذشته از مرکبات رنگ آمیزی شده پیدا کرده اند، تقاضا برای خرید آنها کمتر شده است و مردم به دنبال خرید میوه، همزمان با فصل خود هستند، زیرا میوه های رنگ آمیزی شده ممکن است دارای ظاهری رسیده ، اما خود میوه کال باشد.

مهاجران درباره قیمت میوه و تره بار گفت: قیمت انواع میوه دربازار مصرف تغییری نداشته است و تنها گوجه و خیار 20 تا 30 درصد گران شده‌اند.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای 2500 تا 3 هزار تومان و خیار بوته ای 2 تا 3 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی 1500 تا 2700 و گوجه انباری 600 تومان است.

به گزارش تسنیم رنگ آمیزی میوه نوعی "غش در معامله" به حساب می‌آید، زیرا ظاهر و باطن میوه تفاوت مشخصی دارد، همچنین رنگ آمیزی مرکبات با توجه به بافت متفاوتی که با موز دارد باعث نفوذ احتمالی گاز اتیلین به میوه می‌شود.

۱۳۹۴/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...